Żmija

Autor:
Andrzej Sapkowski
Wydawcy:
Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2009)
SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2009)
Super Nowa (2001-2009)
ISBN:
978-83-7578-021-5, 83-7578-021-5
978-8-7578-021-5, 978-83-7580-021-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.8 (10 głosów)

AFGANISTAN - tutaj od wieków ścierały się krwawo armie kolejnych władców dążących do władzy nad światem. Tu walczyli i ginęli najeźdźcy z Macedonii, Wielkiej Brytanii i Rosji. A umierających obserwowały z ukrycia zimne oczy z czarną, pionową źrenicą. Oczy złotej żmii, która jest i której nie ma. ŻMIJA to nowy świat, to zupełnie nowa formuła literacka, zadziwiające połączenie fantasy i realistycznej powieści wojennej... ŻMIJA jest piękna i złowroga... AFGANISTAN, SIÓDMY ROK PANOWANIA Aleksandra Wielkiego. W zapomnianej przez bogów krainie giną najdzielniejsi synowie Macedonii. ALEKSANDROS HO TRITOS HO MAKEDON
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czytelnicy poszukującego w tej książce Sapkowskiego jakiego lubią z Wiedźmina czy Trylogii Husyckiej poczują się zawiedzeni...
  • Za dużo po rosyjsku (nie mam nic do Rosjan i ich języka, ale niestety nie znam z rosyjskiego nic poza zdrastwutje i kurica nie ptica, polsza nie zagranica) i za dużo opisów broni (podobnie było w sadze o Wiedźminie - tyle, że zamiast karabinów były miecze). Generalnie Sapkowski powinien został przy Geralcie, Jennefer i husytach. • Z klimatów afgańskich wolę książki Artura Baniewicza.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Andrzej Sapkowski
Opracowanie:Piorumowski Tomasz
Wydawcy:Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2009) SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2009) Super Nowa (2001-2009)
ISBN:978-83-7578-021-5 83-7578-021-5 978-8-7578-021-5 978-83-7580-021-5
Autotagi:druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo