Zatoka śpiewających traw

Autor:
Stanisława Fleszarowa-Muskat (1919-1989)
Wyd. w latach:
1967 - 2013
Wydane w seriach:
Mistrzyni Powieści Obyczajowej
Przeczytajmy To Jeszcze Raz
Oskar
Mistrzyni powieści obyczajowej - Stanisława Fleszerowa-Muskat
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
3.0 (3 głosy)

Historia dzieje się w latach 60-tych. Młoda doktorantka Dorota razem z współpracownikiem opracowują nową technologię, umożliwiającą produkcję agaru. Prowadząc prace doświadczalne na Wybrzeżu poznaje mieszkającego obok zakładu Dominika - kapitana rybackiego trawlera. Pochodząca z marynarskiej rodziny dziewczyna zawsze twierdziła, że nigdy nie zwiąże się z nikim, kto większość czasu spędza na morzu...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Stanisława Fleszarowa-Muskat (1919-1989)
Opracowanie graficzne:Joanna Remus
Wydawcy:Edipresse Polska (2013) Wydawnictwo Oskar (1993-2011) Polnord (2002) Polnord - Oskar (2002) Wydawnictwo Morskie (1967-1989) Glob (1987) Wydaw. Mor (1967)
Serie wydawnicze:Mistrzyni Powieści Obyczajowej Przeczytajmy To Jeszcze Raz Oskar Mistrzyni powieści obyczajowej - Stanisława Fleszerowa-Muskat
ISBN:83-215-8303-2 83-241-0425-9 83-86181-20-6 978-83-7769-165-6 978-83-7769-167-0 978-83-89923-60-8 83-215-0303-2 83-89923-60-8 83-215-08303-2 978-83-7769-1676-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo