Tarzan

Reżyseria:
Kevin Lima
Chris Buck
Scenariusz:
Tab Murphy
Bob Tzudiker
Noni White ...
Producent:
Bonnie Arnold ...
Kompozytorzy:
Phil Collins
Mark Mancina
Autor oryginału:
Edgar Rice Burroughs (1875-1950)
Instytucja sprawcza:
Walt Disney Pictures ...
Wydawcy:
CD Projekt (2010)
Imperial Entertainment Home Video
Galapagos
Imperial CinePix
Wydane w seriach:
Magiczna Kolekcja
Zaczarowana kolekcja
Walt Disney Classics
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Daj się wciągnąć w wir akcji i przygody z Tarzanem oraz jego przyjaciółmi! Obejrzyj wspaniałą animowaną adaptację klasycznej powieści Edgara Rice'a Burroughsa, która uświetniona została wielokrotnie nagradzaną muzyką autorstwa supergwiazdy popu, Phila Collinsa. Akcja tej niezwykłej opowieści rozpoczyna się głęboko w dżungli, gdzie rodzina goryli przygarnia osierocone niemowlę. Mimo że przywódca stada nie akceptuje małego Tarzana, jego partnerka, Kala, postanawia wychować malucha jak własne dziecko. Razem z dowcipną gorylicą Terk oraz neurotycznym słoniem Tantorem, Tarzan uczy się sztuki przetrwania w królestwie zwierząt. Gdy w dżungli pojawią się ludzie, dojdzie do zderzenia dwóch zupełnie różnych światów. Tarzan będzie musiał dokonać wyboru między "cywilizowanym" życiem u boku pięknej Jane, a pozostaniem z gorylą rodziną, którą zna i kocha.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Z płonącego statku ucieka para z dzieckiem. Trafiają do dżungli, gdzie budują sobie dom i planują wychowanie syna. Niestety, dzikie zwierzę krzyżuje ich plany. Rodzice giną, a dziecko zostaje samo. Jego płacz słyszy gorylica, która niedawno sama straciła dziecko w tragicznych okolicznościach. Instynkt macierzyński gna ją na ratunek chłopcu, który cudem unika przed śmierci. Od teraz to ona jest matką Tarzana, na przekór Kerchakowi, głowie rodziny. • Tarzan to film Disneya z 1999 roku oparty na powieści Edgara Rice’a Burroughsa pt. Tarzan wśród małp. Głównym wątkiem filmu jest życie Tarzana, który kilkanaście lat wcześniej wraz z rodzicami trafił do dżungli i od teraz musi żyć wśród goryli. • Nie jest to łatwe – głowa rodziny goryli go odrzuca, widzi w nim tylko obcego, mimo że od tylu lat Tarzan robi wszystko, by się wpasować. Chodzi, mówi i zachowuje się jak małpa. Oczywiście ma swój indywidualny styl, dopasowany do siebie – skacze po drzewach, buja się na lianach i zjeżdża po gałęziach. Ma opacie w matce, przyjaźni się z innymi gorylami (i ze słoniem), ale ciągle czuje, że nie jest częścią stada. Aż pewnego dnia trafia w dżungli na innych ludzi. • Tarzana fascynują nowe istoty, widzi ich podobieństwo do siebie. Zaczyna przejmować ich nawyki – uczy się chodzić na dwóch nogach, wyprostowany, mówi i poznaje nowe rzeczy. Najbardziej jednak fascynuje go Jane – piękna, młoda kobieta, której uratował życie. • Tarzan musi poznać siebie, odkryć, kim jest. Całe życie spędził wśród małp, gdzie jest obcym, tak samo jak w świecie ludzi. Młody mężczyzna ma trudne zadanie – czeka go wiele wyborów i niełatwych decyzji. Musi zdecydować, do którego świata należy i kim chce być. • Dodatkowo mamy naprawdę ciekawą drugoplanową postać, choć nie jest jednoznaczna. Terk to dziewczyna, która pozuje na chłopaka. Trzyma się z płcią męską i jest większym łobuzem od niektórych kolegów. Nigdy nie wiedziałam, jak tę postać odbierać, ale sceny z jej udziałem zawsze uwielbiałam. • W polskim dubbingu usłyszymy Andrzeja Nejmana w tytułowej roli, Edytę Olszówkę jako Jane, Joannę Wizmur w roli Terk i Krzysztofa Kowaleskiego mówiącego za Tantora. Do tego jest jeszcze Marzena Trybała w roli matki Tarzana, Marcin Troński grający Claytona i Krzysztof Gosztyła jako Kerchak. • Tarzan ma kilka bardzo ciekawych rzeczy. Po pierwsze kadrowanie – szczególnie scena, gdy Jane z ojcem idzie zobaczyć goryle i kamera śledzi jej ruchy od dołu do góry. Wygląda to niesamowicie. Po drugie ruchy Tarzana – porusza się po drzewach, jakby jeździł na snowboardzie (nie kłamię, mówili w programie dotyczącym kręcenia filmu). I po trzecie – fenomenalna muzyka. To kolejny rysunkowy klasyk Disneya, który ma świetną muzykę. Piosenki są uniwersalne i doskonale wykonane – m.in. Obcy jak ja, Człowieka syn czy Dwa światy. Teksty są cudowne. • Bajka pokazuje, że niełatwo jest się dopasować, że warto być sobą i działać tak, jak serce mówi. Wątek miłosny, choć jest uroczy i poruszający, jest moim zdaniem nierealny. Wykształcona kobieta i dzikus, z zupełnie dwóch różnych światów, nie ma szans, by byli ze sobą szczęśliwi. I chyba zawsze o tym wiedziałam, nawet jako dziecko, mimo to lubię ten film. To przyjemna historia, którą ogląda się doskonale. Nie brakuje wzruszeń i humoru, czyli wszystkiego co dobre u Disneya. • Jeśli nie widzieliście jeszcze tego klasyka, trzeba to nadrobić. To piękna opowieść o miłości, rodzinie i szukanie siebie. Idealna dla całej rodziny.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Kevin Lima Chris Buck
Scenariusz:Tab Murphy Bob Tzudiker Noni White Kevin Lima
Produkcja:Bonnie Arnold Walt Disney Pictures
Kompozytorzy:Phil Collins Mark Mancina
Autor oryginału:Edgar Rice Burroughs (1875-1950)
Instytucje sprawcze:Walt Disney Pictures Walt Disney Company
Aktorzy:Brian Blessed Glenn Close
oraz:Edgar Rice Burroughs (1875-1950)
Wydawcy:CD Projekt (2010) Imperial Entertainment Home Video Galapagos Imperial CinePix
Serie wydawnicze:Magiczna Kolekcja Zaczarowana kolekcja Walt Disney Classics
Autotagi:DVD epika filmy i seriale film i wideo kasety wideo książki literatura literatura piękna nagrania wideo proza VHS wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo