Słowik

Autor:
Hans Christian Andersen (1805-1875)
Wyd. w latach:
1987 - 2023
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
Więcej informacji...

Słowik Wiele lat upłynęło od zdarzenia, które wam chcę opowiedzieć, więc posłuchajcie, zanim ludzie całkiem o nim zapomną. Wiecie zapewne, że cesarz chiński jest Chińczykiem, zarówno jak jego doradcy i w ogóle wszyscy mieszkańcy tego kraju. Otóż pałac tego cesarza należy do najpiękniejszych gmachów w całym świecie: olbrzymi, wspaniały i z najcieńszej porcelany, tak kruchej i delikatnej, że prawie dotknąć się jej nie można. Dokoła pałacu rozciąga się ogród, pełen najrzadszych, najpiękniejszych kwiatów. [...]
Hans Christian Andersen
Ur. 3 kwietnia 1805 r. w Odense na wyspie Fionii Zm. 4 sierpnia 1875 r. w Rolighed koło Kopenhagi Najważniejsze dzieła: baśnie: Brzydkie kaczątko, Calineczka, Dziewczynka z zapałkami, Dzielny ołowiany żołnierz, Królowa Śniegu, Księżniczka na ziarnku grochu, Krzesiwo, Mała Syrena, Nowe szaty cesarza, Słowik, Świniopas; powieści: Improwizator (1835), O.T. (1836), Tylko grajek (1837) Duński baśniopisarz i poeta. Po śmierci ojca, ubogiego szewca, który dla zarobku wziął udział w kampanii napoleońskiej, 14-letni Hans Christian opuścił dom i ruszył do Kopenhagi. Marzył o teatrze, lecz ani jego występy aktorskie, ani dzieła sceniczne (debiut 1829 r. Miłość na Wieży Mikołaja) nie zyskały uznania. Dzięki stypendium królewskiemu (1822) i wsparciu życzliwych ludzi skończył szkołę i został sławnym autorem. W uznaniu zasług otrzymał tytuł profesora (1851) i radcy (1874). Przyjaźnił się m.in. z Dickensem i braćmi Grimm. Andersen podkreślał, że jego baśnie są utworami poważnymi, nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. autor: Kamil Jackowicz
Kupując książkę wspierasz fundację Nowoczesna Polska, która propaguje ideę wolnej kultury. Wolne Lektury to biblioteka internetowa, rozwijana pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. W jej zbiorach znajduje się kilka tysięcy utworów, w tym wiele lektur szkolnych zalecanych do użytku przez MEN, które trafiły już do domeny publicznej. Wszystkie dzieła są odpowiednio opracowane - opatrzone przypisami oraz motywami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Ilustracje:Ela Wysocka Marian Murawski Arlena Sokalska Iwona Walaszek-Sarna Catherine Huerta Łukasz Łubiński Stasys Eidrigevičius
Tłumaczenie:Cecylia Niewiadomska Stefania Beylin (1906-1989) Michał Bujor Marian Murawski Arlena Sokalska Fiona Black Ewa Różycka Bogusława Sochańska Maria Domińczyk Natalia M. Malanowska
Lektorzy:Masza Bogucka Andrzej Zaorski (1942-2021) Włodzimierz Jasiński Zuzanna Leśniak Jerzy Radziwiłowicz Jerzy Bińczycki (1937-1998) Jacek Wójcicki Katarzyna Hołtra-Kleiber
Opracowanie:Agnieszka Nożyńska-Demianiuk Nala Jerzy Kordowicz
Reżyseria:Romana Bobrowska (1933-2009) Stanisława Grotowska Barbara Bobrowska
Adaptacja:Romana Bobrowska (1933-2009)
Kompozytor:Anna Woźniakowska
oraz:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Wydawcy:Wydawnictwo Kwadryga (2023) Avia-Artis (2023) Legimi (2019-2023) ebookpoint BIBLIO (2014-2023) Wolne Lektury (2014-2022) IBUK Libra (2020) Saga (2020) Stowarzyszenie Soundsitive Studio (2020) Saga Egmont (2019-2020) NASBI (2014-2020) Wydawnictwo Arti (2018) Risprint (2016) Teatr Wielki - Opera Narodowa (2012) Wydawnictwo Axis Mundi (2012) Polski Związek Niewidomych. Zakład Wydawnictw i Nagrań (1991-2002) Movex (1996) Varsovia (1987-1989) Tonpress Wydaw. Klasyka K Wydawnictwo Ibis Agencja Wydawnicza Varsovia Firma Księgarska Olesiejuk Polski Związek Niewidomych Starling S. A Wydawnictwo Olesiejuk Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Serie wydawnicze:100 Bajek Naszego Dzieciństwa Książka Audio Baśnie Andersena Czytanki Klasyka Baśni Klasyka dla Dzieci Lektury Szkolne Biblioteczka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej Książka Audio - Olesiejuk, Firma Księgarska
ISBN:9788726317541 9788726358179 83-7161-011-4 83-85018-24-7 83-85018-26-3 83-86896-97-3 978-83-285-2936-6 978-83-288-1112-6 978-83-61432-21-0 978-83-63546-14-4 978-83-65673-00-8 978-83-66136-20-5 978-83-66700-18-5 978-83-67012-06-5 978-83-7512-697-6 978-83-7740-742-4 978-83-8226-942-0
Autotagi:audiobooki bajka baśń CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura faktu literatura piękna MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne opowiadania płyty gramofonowe powieści proza słuchowiska zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo