Ekologia

Inne tytuły:
Słownik Szkolny
Autorzy:
Halina Hłuszyk
Alina Stankiewicz
Wydawca:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1966-1999)
Wydane w seriach:
Słownik Szkolny - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
ISBN:
83-02-07244-3, 978-83-0-206245-2
83-02-06425-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Doświadczenie pedagogiczne autorek upoważniło je do wprowadzenia pewnych uproszczeń w wyjaśnianiu haseł, a liczne przykłady występowania omawianych zjawisk w przyrodzie powinny umożliwić uczniom poprawne ich zrozumienie. W Słowniku obok tytułów haseł są podawane ich synonimy, definicje, komentarze, klasyfikacje. Zamieszczono także liczne schematy, rysunki i fotografie, które uzupełniają tekst i ułatwiają jego lepsze zrozumienie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Słownik Szkolny
Autorzy:Halina Hłuszyk Alina Stankiewicz
Ilustracje:Piotr Tałataj Anna Tomczyk Józef Tomczyk
Fotografia:Piotr Tałataj
Wydawca:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1966-1999)
Serie wydawnicze:Słownik Szkolny - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
ISBN:83-02-07244-3 978-83-0-206245-2 83-02-06425-6
Autotagi:CD dane numeryczne dokumenty elektroniczne druk encyklopedie książki literatura literatura stosowana pliki i bazy danych podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje informacyjne publikacje naukowe słowniki szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo