Diego Maradona:

[idol, buntownik, oszust, bóg]

Produkcja:
Lorton Entertainment
On The Corner Films
James Gay-Rees
Paul Martin ...
Kompozytor:
Antonio Pinto
Reżyseria:
Asif Kapadia
Instytucje sprawcze:
Lorton Entertainment
On The Corner Films
Tłumacz:
Natalia Zawadzka-Paluektau
Wydawcy:
M2 Films (2019)
M2 (2019)
ISBN:
978-83-938935-2-2
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
5.0

Finał niezwykłej trylogii nagrodzonego Oscarem reżysera filmów „Amy” i „Senna” – ostatnia część fascynującej opowieści o ikonach popkultury, sławie i fatum. Młody, niezwykle utalentowany chłopak zostaje ściągnięty do włoskiego klubu Napoli. Trafia w sam środek neapolitańskiego kotła: mafijnych rozgrywek, sukcesów, uwielbienia i skandali. Jego geniusz i charyzma wkrótce robią z Napoli najlepszą drużynę świata. W mieście, w którym piłka to religia, Maradona staje się świętym. Na boisku dokonuje cudów, ale gdy gasną światła, wszystko wymyka się spod kontroli. Diego nie potrafi udźwignąć swojej sławy, a miasto, które zrobiło z niego boga, z dnia na dzień staje się jego przekleństwem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Niebywała biografia ujęta w dokumencie wybitnego reżysera i twórcy kina Asifa Kapadii. Nakręcił Amy i Senne i przyszła pora na Diego Maradonę. Trylogia bohaterów, czy bogów? Trylogia skandalistów, czy dramatów ludzkich? Trylogia sław, którym krótko było dane stać na podium, a które szybko z niego spadły. • Ale posłużę się słowami samego twórcy Diego: • "Są to opowieści o ludziach, którzy są skonfliktowani z samymi sobą i którzy toczą wewnętrzną walkę. Jednak jest coś, co znacząco wyróżnia Diego od innych - po raz pierwszy mogłem osobiście poznać bohatera mojej filmowej podróży, a on mógł się stać moim przewodnikiem niejako w pierszej osobie. Mogłem spojrzeć mu w oczy, śledzić jego gesty, słuchać jego głosu w realnym czasie. To nie był tylko i wyłącznie bohater rekonstrukcji, jakej zamierzałem dokonać. Mam wrażenie, że on sam jest obiektem niekończącej się transformacji, ciągle żywym i w przebudowie." • A jak powiedział Michał Pol z Przeglądu Sportowego: • "Kto się nie wzruszy na tym filmie, ten ma śmietnik zamiast serca..."
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[idol, buntownik, oszust, bóg]
Produkcja:Lorton Entertainment On The Corner Films James Gay-Rees Paul Martin Asif Kapadia
Kompozytor:Antonio Pinto
Reżyseria:Asif Kapadia
Aktorzy:Diego Maradona (1960-2020) Pelé (1940-2022) Claudia Villafañe Maciej Gudowski Daniel Arcucci Bigon Alberto Gonzalo Bonadeo Carrado Ferlaind Ciro Ferrar John Foot
Instytucje sprawcze:Lorton Entertainment On The Corner Films
Tłumacz:Natalia Zawadzka-Paluektau
Wydawcy:M2 Films (2019) M2 (2019)
ISBN:978-83-938935-2-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo