Wilno XX-XXI wiek:

przewodnik architektoniczny

Tytuł oryginalny:
Vilnius 1900-2016
architektūros gidas,
Autorzy:
Marija Dremaite
Rūta Leitanaitė
Julija Reklaitė
Aistė Galaunytė ...
Tłumacz:
Kamil Pecela
Wydawca:
Fundacja Centrum Architektury (2019)
ISBN:
978-83-949185-2-1
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
modernizm
przewodniki
Źródło opisu: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emanuela Smołki w Opolu - Katalog centralny
Więcej informacji...
4.0

Większość polskich turystów szuka w Wilnie głównie śladów przedrozbiorowej historii - odwiedza wzgórze zamkowe, katedrę, barokowe kościoły. Ale spacer po tym mieście może być też skróconym kursem historii architektury ostatniego stulecia. W stolicy Litwy można znaleźć willę w stylu zakopiańskim i socrealistyczne lotnisko, muzeum projektu Libeskinda i osiedle wyróżnione Nagrodą Leninowską, gmachy banków z czasów II RP, współczesne korporacyjne wieżowce i wiele, wiele więcej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Marija Dremaite Rūta Leitanaitė Julija Reklaitė Aistė Galaunytė Diana Kontrimaitė Karolis Kučiauskas Nijolė Lukšionytė-Tolvaišienė Algimantas Mačiulis Vaidas Petrulis Jurgita Rimkevičienė Indrė Ruseckaitė Jūratė Tutlytė Aida Štelbienė Renata Vaičekonytė-Kepežinskienė
Tłumacz:Kamil Pecela
Wydawca:Fundacja Centrum Architektury (2019)
ISBN:978-83-949185-2-1
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana modernizm poradniki i przewodniki przewodniki
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo