Millennium: Zamek z piasku, który runął

Tytuł oryginalny:
Luftslottet som sprängdes
Autor:
Stieg Larsson (1954-2004)
Tłumaczenie:
Alicja Rosenau
Alicja Roseneau ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Czarna Owca (2007-2016)
Edipresse - Kolekcje (2014)
Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza Wydawnictwo CZARNA OWCA (2009)
Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (2008)
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (49 głosów)

Dwie ciężko ranne osoby zostają przywiezione do izby przyjęć szpitala Sahlgrenska w Goeteborgu. Jedną z nich jest Lisbeth Salander, poszukiwana listem gończym i podejrzana o podwójne morderstwo. Jest w ciężkim stanie, ma ranę postrzałową głowy, musi natychmiast być operowana. Druga osoba to Alexander Zalachenko, starszy mężczyzna, któremu Salander zadała cios siekierą. Trzecia i ostatnia część trylogii milenijnej zaczyna się w miejscu, w którym skończyła się „Dziewczyna, która igrała z ogniem”. Lisbeth Salander przeżyła pogrzebanie żywcem, ale jej problemy wcale się jeszcze nie kończą. Zalachenko jest dawnym profesjonalnym zabójcą na usługach sowieckich służb specjalnych. Ponadto jest ojcem Salander, a jego syn próbuje teraz zabić dziewczynę. Potężne siły chcą uciszyć Lisbeth Salander raz na zawsze. Równocześnie Mikael Blomkvist szpera w ukrytej przeszłości Lisbeth Salander i wkrótce trafia na ślad prawdy. Pisze demaskatorski reportaż, który ma oczyścić Lisbeth Salander i wstrząsnąć w posadach rządem, Säpo i całym krajem. Nareszcie Lisbeth Salander otrzymuje szansę, by rozprawić się ze swą przeszłością. Jest to także szansa, by sprawiedliwość - ta prawdziwa - mogła w końcu zwyciężyć. [www.lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przeczytałem część trzecią i ostatnią. Ogólne wrażenia po przeczytaniu bardzo dobre. Ciekawa historia, z której można wiele się dowiedzieć o ludzkim zachowaniu. Bohaterowie niestampowi, akcja dynamiczna, ale momentami nużąca. • Na początku raziło mnie zbyt szczegółowe opisywanie wątków pobocznych, ale ostatecznie ma to swój sens. Dziwne wydawało mi się też podawanie konkretnych nazw przedmiotów i produktów użytkowanych przez bohaterów (typ laptopa, komórki, meble z Ikei, marka papierosów, etc.). • Ogólnie polecam wszystkie trzy części Millenium.
    +2 pouczająca
  • Właśnie skończyłam czytać i żałuję, że to już koniec :-(
    +2 trafna
  • Tom trzeci trylogii "Millennium" jest równie intrygujący jak dwa wcześniejsze. Akcja wartka i co najważniejsze brak w nim tych zbyt długich i nieco nużących opisów sytuacji, z czym wcześniej mieliśmy niestety do czynienia. W końcu znany jest finał całej misternie skonstruowanej fabuły. Salander zaskakuje w nim czytelników do samego końca... Ogólnie rzecz ujmując seria warta poświęcenia jej wolnego czasu. Szkoda, że nie ma co liczyć na więcej... Polecam gorąco.
  • Cała trylogia jest wybitna. Po prostu.
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Millennium 3. Seria Millenium
Autor:Stieg Larsson (1954-2004)
Tłumaczenie:Alicja Rosenau Alicja Roseneau Beata Walczak-Larsson
Lektor:Krzysztof Gosztyła
Kompozytor:Dariusz Ćwiklak
Wydawcy:Wydawnictwo Czarna Owca (2007-2016) Edipresse - Kolekcje (2014) Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza Wydawnictwo CZARNA OWCA (2009) Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (2008)
Serie wydawnicze:Millennium Czarna Seria Millennium (Stieg Larsson) Audiobook Czarna Seria (Wydawnictwo Czarna Owca)
ISBN:978-83-7554-059-8 978-83-7554-084-0 978-83-7554-090-1 978-83-7554-126-7 978-83-7554-127-4 978-83-7554-147-2 978-83-7554-149-6 978-83-7554-258-5 978-83-7554-875-4 978-83-7554-881-5 978-83-7554-882-2 83-7554-127-4 978-83-7554-127-7 978-83-7554-149-9 978-83-7557-127-4 978-83-7574-127-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 100 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo