Abecadło Pierdziołki

Ilustracje:
Katarzyna Cerazy
Redakcja:
Jan Grzegorczyk
Wydawca:
Zysk Spółka Wydawnictwo (2019)
ISBN:
978-83-8116-729-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
Źródło opisu: Miejskie Centrum Kultury w Leżajsku - Katalog księgozbioru
3.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wiecie co lubię w książkach i literaturze najbardziej? Jej różnorodność i możliwość dopasowania pod najróżniejsze gusta. Są książki, których głównym celem jest edukacja, są takie które mają nas wzruszyć i poruszyć. Są te, czytane pod kołdrą z wypiekami na twarzy, są inne, które ubogacają nasz język i poszerzają horyzonty. Są też takie, które mają nas przede wszystkim bawić i te, które można zaliczyć do tzw. "guilty pleasure"🤭 • "Abecadło Pierdziołki" to książka, której nie przeczytam moim dzieciom- przynajmniej na razie. W moim odczuciu są jeszcze za małe na niektóre umieszczone w niej wierszyki, choć niewątpliwie właśnie te zapamiętałyby najszybciej 🙈😂🙈 • Pomijając jednak ten fakt, sama podczas lektury ubawiłam się bardzo. Choć żeby przeczytać tę pozycję, trzeba do niej podejść z dużym dystansem - głównie do siebie. Wierszyki o kupie💩, bąkach czy tępych osiłkach to nie jest może literatura górnych lotów, jednak mi przypomniały nieco własne dzieciństwo. Kto bowiem nie pamięta tych nie zawsze grzecznych i "ładnych" wyliczanek, skandowanych chóralnie pod blokiem? • Pierdziołka mimo swojej kontrowersyjności i momentami dostrzegalnej absurdalności mnie rozbawił. • Nie napiszę czy polecam czy odradzam tę książkę. Napiszę, zastanówcie się sami, na ile Wasz osobisty dystans do siebie i świata pozwoli Wam na jej poznanie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo