Nauczycielka przedszkolna

Inne tytuły:
A Nursery Teacher
Autor:
Roman Pankiewicz
Tłumacz:
Grzegorz Techmański
Ilustracje:
Dorota Supkowska
Wydawcy:
Roman Pankiewicz
Wydawca Roman Pankiewicz
Wydane w seriach:
5 Zawodów Kultury i Oświaty
5 occupations in culture and education
5 occupations in culture and education - Roman Pankiewicz
ISBN:
9788366444027, 978-83-66444-00-3
978-83-66444-04-1, 978-83-934556-9-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:A Nursery Teacher A Teacher
Autor:Roman Pankiewicz
Tłumacz:Grzegorz Techmański
Ilustracje:Dorota Supkowska
Wydawcy:Roman Pankiewicz Wydawca Roman Pankiewicz
Serie wydawnicze:5 Zawodów Kultury i Oświaty 5 occupations in culture and education 5 occupations in culture and education - Roman Pankiewicz
ISBN:9788366444027 978-83-66444-00-3 978-83-66444-04-1 978-83-934556-9-0
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja powieści wiersze zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 54 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo