Kto się boi dzikiej bestii

Autor:
Karin Fossum
Tłumacz:
Rafał Śmietana
Wydawcy:
Legimi (2022)
Word Audio Publishing International AB (2022)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2008)
Wydane w seriach:
Kryminał
Kryminał - Znak
ISBN:
978-83-240-1025-7, 978-83-240-1039-4
978-87-0238-043-9, 978-87-0238-044-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
literatura
4.5 (2 głosy)

Halldis Horn mieszkała sama w domu w środku lasu. Na progu tego domu została zamordowana. Podejrzenia inspektora Sejera padają na lokalnego wariata, Errkiego, który niedawno uciekł z zakładu dla obłąkanych. W jego winę nie wierzy jednak opiekująca się nim pani psychiatra.

Następnego ranka niejaki Morgan napada na bank i bierze za zakładnika Errkiego. Ostatecznie uciekają razem do lasu, ale jeszcze nie wiedzą, co ich tam spotka.

Tymczasem Sejer próbuje prowadzić śledztwo, gdy rodzą się w nim uczucia do przenikliwej i przekornej pani psychiatry. Czy uda mu się dowiedzieć, co stało za zbrodnią?

Karin Fossum to norweska królowa zbrodni. Największą popularność przyniosła jej seria kryminałów o inspektorze Sejerze. Przetłumaczono ją na kilkanaście języków, a wybrane części otrzymały nagrodę za najlepszą powieść kryminalną w krajach skandynawskich. Autorka w swoich książkach skupia się przede wszystkim na motywacjach morderców i logice stojącej za dokonywanymi zbrodniami. Pisarka obnaża mechanizmy strachu, szaleństwa i cierpienia.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

TrissM
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo