Krótka podróż w głąb matematyki

Tytuł oryginalny:
1089 and all that
Autor:
David John Acheson
Tłumaczenie:
Małgorzata Dąbkowska-Kowalik
Witold Sikorski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2019)
ISBN:
978-83-01-20681-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Książka autorstwa Dawida Achesona jest tajemniczą wycieczką po najważniejszych zagadnieniach matematyki, zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Autor matematykę przedstawia jako grę i przygodę niezależnie od tego czy mówi o matematyce elementarnej czy bardziej zaawansowanej. Książka ta przybliża klasyczne zagadnienia matematyczne w sposób zrozumiały, zabawowy, wręcz zaskakujący. Stara się wyjaśnić czym naprawdę zajmuje się matematyka, dzieli się z czytelnikiem jej magią i pięknem. Autor chociaż pobieżnie omawia klasyczne zagadnienia matematyki, to robi to dogłębnie, łącząc je w całość, jednocześnie nie wprowadzając żadnych założeń. Oprócz wyjaśnień samych zagadnień matematycznych, autor zwraca uwagę na potrzebę dowodzenia twierdzeń, co jest cenną uwagą dla czytelnika. Książka składa się z krótkich 16 rozdziałów opatrzonych osobistą narracją Autora. Każdy rozdział dotyczy konkretnych „zagadnień” matematyki przedstawionych w pewnym zarysie historycznym, jest on pełen zagadek, niespodziewanych połączeń, bardzo starannie dopracowany, wzbogacony szatą graficzną wykonaną przez światowej sławy ilustratorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo