Termodynamika!

Tytuł oryginalny:
Baby loves thermodynamics!
Autor:
Ruth Spiro
Ilustracje:
Irene Chan
Tłumacz:
Adrianna Zabrzewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Egmont Polska (2017)
HarperCollins Polska
Harperkids
Wydane w seriach:
Bobas odkrywa naukę
Akademia Mądrego Dziecka
Edukacyjny Egmont
ISBN:
978-83-276-6112-8, 978-83-281-4504-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
proza
5.0 (3 głosy)

Książki z serii "Bobas odkrywa naukę" przedstawiają skomplikowane zagadnienia naukowe oczami dziecka. Dziecko przez zabawę, codzienne czynności poznaje prawa fizyki czy matematyki. Książki wpisują się w modny nurt edukacji STEM, która składa się takich dyscyplin jak: nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Super edukacyjna seria dla maluchów. Piękne ilustracje, przyciągające oko rysunki, duża dawka wiedzy w każdej pozycji z tej serii. Polecam
  • Każda książka z tej serii jest godna uwagi. W każdej przemycona jest wiedza w bardzo przystępny sposób dla dzieci a nawet dorośli mogą się czegoś dowiedzieć. Piękne ilustracje, krótki tekst, solidne wykonanie i poręczny format sprawiają, że można po te książkę sięgać już z małymi dziećmi. Polecam
  • Każdy rodzic wie (lub się dowie 🙈), że po okresie nieustannego pytania "co to?" następuje okres "jak? dlaczego? jak to działa?" - i tu zaczynają się najczęściej schody. Bo jak wytłumaczyć kilkulatkowi niektóre zjawiska fizyczne, chemiczne itp., ale w sposób prosty, zwięzły i zrozumiały. • 🌎 • Seria, którą wydało @wydawnictwo_egmont będzie świetną pomocą przy wyjaśnianiu takich zagadnień jak grawitacja, szkodliwość gazów cieplarnianych, termodynamika czy eksperyment "Kot Schrödingera". Wszystko podane w bardzo prosty, obrazowy sposób 👍 • Każde z czterech zagadnień opisane jest w osobnej, kartonowej książeczce na przykładzie doświadczającego Bobasa. To Bobas pokazuje w jaki sposób zagadnienia fizyki wpływają bezpośrednio na niego (a tym samym i na czytające dziecko). I mimo, że poruszone tematy nie są zbyt proste to ich prezentację i wyjaśnienie zrozumieją nawet maluchy. • 🌏 • W części "Termo-dynamika" przedstawione jest zagadnienie oddziaływania energii słonecznej na organizmy żywe (tutaj akurat mamy jabłoń). W prosty sposób pokazana jest konieczność dostarczania energii do wzrostu i funkcjonowania organizmów na Ziemi. • 🌏 • Jeśli macie w domu małego, ciekawego świata człowieka, to polecam Wam te książeczki
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo