Atlas miast Polski

Autor:
Anna Garbal
Ilustracje:
Anna Rudak
Wydawca:
Nasza Księgarnia (2019)
ISBN:
978-83-10-13411-0
Autotagi:
albumy i książki artystyczne
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ilu z nas, siedząc w pracy i spoglądając przez okno, marzy o wakacjach, urlopie czy choćby krótkim weekendowym wypadzie poza miasto…? Jeśli w duchu podniosłaś, podniosłeś właśnie rękę do góry i zawołałaś, zawołałeś: Ja! Ja też!... to witaj w klubie. Tylko gdzie jechać? Nad wodą tłumy, wyjazdy zagraniczne są drogie, na dodatek w niektórych miejscach wciąż wymagane są wyniki testów w kierunku COVID-19. A może Malbork, Zamość, Cieszyn? Jechać, zobaczyć, ale czy jest tam coś ciekawego? A może jednak zostać w Krakowie? Co robić z dziećmi? Z pomocą i odpowiedzią na te i inne pytania przychodzi Atlas miast Polski autorstwa Anny Garbal. W pięknie zilustrowanej przez Annę Rudak książce przedstawiono 30 miast z całego kraju. Oprócz krótkiej notki opisującej daną miejscowość oraz podstawowych danych na temat położenia, powierzchni czy liczby mieszkańców, na każdej rozkładówce znajdziemy zabytki, atrakcje dla dzieci i dorosłych, znane postacie, charakterystyczne potrawy. Wszystko przedstawione zostało w formie ilustracji, więc pozycja jest bajecznie kolorowa. Każde miasto to też minizabawy na znalezienie np. 5 autobusików w gąszczu ilustracji Sanoka lub 5 minikamer na stronach o Łodzi. Atlas miast Polski może być świetną inspiracją do rodzinnych wyjazdów, ale i do poznawania Polski i rozwijania zainteresowań bez wstawania z własnej kanapy. Wydawnictwo Nasza Księgarnia poleca ją dzieciom w wieku 3–10 lat, ale polecam ją każdemu, niezależnie od wieku. • Anna Szczerbowska
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo