Olimpia de Gouges

Ilustracje:
Cathy Muller
Tłumacz:
Katarzyna Koła-Bielawska
oraz:
José-Louis Bocquet
Wydawca:
Kultura Gniewu (2019)
ISBN:
978-83-66128-11-8
Autotagi:
biografie
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru
4.0 (2 głosy)

Komiks. Nazywano ją córą Oświecenia, libertynką i republikanką. Przeszła do historii nie tylko jako autorka sztuki „Zamor i Mirza, czyli szczęśliwe zatonięcie”, krytykującej niewolnictwo i będącej pochwałą wolności oraz równości wszystkich ludzi bez względu na kolor skóry, ale przede wszystkim jako autorka Deklaracji Praw Kobiety i Obywatelki z 1971 roku. Jej pierwszy artykuł brzmiał: "kobieta rodzi się i pozostaje wolna i równa w prawach mężczyźnie". W tym wyprzedzającym swój czas dokumencie domagała się równości płci i praw wyborczych dla kobiet. Postulaty te w wielu miejscach świata pozostają rewolucyjne do dziś.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobrze rysowany i ciekawy, ale leci na łeb na szyję żeby zmieścić jak najwięcej scen z życia Olimpii i najważniejszych wydarzeń z okresu Rewolucji Francuskiej. Czasem ma się wrażenie że co plansza to już inna historia - aż kilkukrotnie sprawdzałam czy nie zlepiły mi się kartki. Komiks jest potężny, razem z bibliografią, kalendarium i notkami o postaciach historycznych to prawie 500 stron. Ciekawił mnie temat, ale dość szybko przytłoczyła mnie liczba nazwisk i dat. Trochę jak czytanie zilustrowanych artykułów z Wikipedii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo