Malarstwo

Autor:
Daniel Truszkowski
Wydawcy:
Wydawnictwo Armagraf (2017)
Daniel Truszkowski (2017)
ISBN:
978-83-65121-71-4, 978-83-944702-0-3
Autotagi:
albumy i książki artystyczne
druk
ikonografia
książki
5.0 (4 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dla mnie, ciekawa pozycja ukazująca głębię Twórcy i różnorodność Jego spojrzenia na świat. Znalazłam tu inspirację do swoich prac, zarówno akwarelowych, jak i olejnych. Najbardziej ujmują mnie pejzaże i martwa natura prezentowana przez tego artystę.
    +6 trafna
  • Towarzyszenie twórczości Daniela Truszkowskiego sprawia wielką przyjemność i radość. W traktowaniu przez niego malarstwa widać klasę. Malarstwo wzbogaca rozmaitość plam barwnych oraz udoskonala ich strukturę. Nie ogranicza się do samej tylko techniki malowania choć umiejętnie czerpie wiedzę i doświadczenie malarskie z uważnej "lektury" dzieł mistrzów dawnych. W jego twórczości najbardziej ujęły mnie pejzaże, architekura, martwa natura, martwa natura z kwiatami. Przepiękne są "wykropkowane" akwarelki z architekturą warszawską (mam w swoim posiadaniu). Obraz olejny "Miasto z oddali" z turbo impastami zapadł mi głęboko w pamięci. Portrety również mają coś w sobie. Z całym sercem polecam książkę Malarstwo Daniela Truszkowskiego z bogatą twórczością artysty.
    +4 trafna
  • Jeśli dane działanie twórcze staje się niemal pełną treścią życia, to znaczy że jest to pasja. I taką pasję obserwuję u Daniela. • Książka "Malarstwo" to jej malowany portret a bogata treść przybliżająca jego liczne działania twórcze i społeczne budzi podziw. • Autor jest przykładem dla tych, którzy nie wiedzą co mają robić w życiu i wciąż poszukują. Szkoda, że pasją nie można się tak łatwo zarazić jak wirusem. Byłoby wtedy o wiele mniej sfrustrowanych ludzi o małej wierze w siebie i na próżno poszukujących celu życia. • Polecam, szczególnie seniorom, w trudnych czasach nie pogrążać się w czarnych myślach a brać przykład, bo najważniejsze po spełnieniu swoich ważnych społecznych i rodzinnych zadań życiowych robić to, co ma sens, buduje ducha i daje radość na co dzień. • A jeśli działanie to przybliża nas do piękna, to w dzisiejszych czasach jest bezcenne. • Daniela widzę w jego pracach jako twórcę poszukującego i próbującego rozmaitości dla wyrażenia swojego wnętrza duchowego a to świadczy o jego wiecznej młodzieńczości. Ma szczęście, że odnalazł jej źródło w sztuce. • Osobiście mam o wielu współczesnych tworach zdanie: • Namalować bohomaza to sztuk pięknych jest obraza... • Dla mnie sztuka powinna chwalić i przybliżać na co dzień piękno i to znajduję w pracach Autora. Otwieram książkę i zanurzam się w bajkowe krajobrazy... to przynosi mi ukojenie, spokój ducha i budzi chęć do kreatywnych działań. • Dziekuję za tę pozycję i gratulując wieloletniej twórczej pracy, zapatrzoan w "Rozlewiska" liczę na kolejne dzieła...
    +4 trafna
  • Malarstwo jest znakomitym sposobem wyrażania urody świata, afirmacji natury, stosunku do świata filozofii jak również świadkiem naszych czasów i ich świadectwem. To najlepsza kwintesencja w/w książki Daniela Truszkowskiego "Malarstwo"
    +4 trafna
1 2
Dyskusje
  • Nota techniczna
    Przygotowując się do wydania tej pozycji pt.; „Malarstwo” zastanawiałem się, jaki powinien być jej rodzaj i format. Zbieg okoliczności spowodował, że trzymając w ręku i czytając książkę p.t;” Geniusz malarstwa van Gogh”, zwróciłem uwagę na mały format, o wymiarach ok. 21/14 cm. Postanowiłem więc wydać wg tego formatu, ze względu, że jest małych wymiarów, a więc, lekki i łatwy przy operowaniu ręką. Nie zmusza to człowieka, do dźwigania w dłoniach dużej ciężkiej książki. To zdecydowało o wydaniu tego rodzaju formatu. A poza tym rodzaj to - aby robił miłe wrażenie, zachęcał do wzięcia w rękę, i nie zniszczył się za szybko. Dlatego w twardej oprawie, z zaokrąglonym grzbietem, papier kredowy oraz uporządkowana i urozmaicona treść; a poza tym kolorowe, czytelne, kontrastowe zdjęcia prac plastycznych i zdjęć foto. Aby była to przygoda „w spotkaniu z książką”, która zachęca i zostaje w pamięci na długo…
    Odpowiedzi: 7, ost. zmiana: 30.10.2024 10:56
    Daniel_Truszkowski    snick6176    alladredarudato04    ku046648    Bell_Renata    KellyAlexandra    emilyrichard   
    [awatar]
    Daniel_Truszkowski
Przejdź do forum
Pasjonat_sztuki
Daniel_Truszkowski
Czytelniczka1
florencja655
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo