Układ

Autor:
Igor Brejdygant
Lektor:
Marcin Popczyński
Wyd. w latach:
2018 - 2021
Wydane w seriach:
Monika Brzozowska
AudioBook
Audiobook - Heraclon International
Igor Brejdygant
ISBN:
978-83-272-6806-8, 978-83-280-6416-4
978-83-280-7088-2, 978-83-280-9229-7
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.3 (8 głosów)

Współczesna Warszawa. Po śmierci partnera komisarz Monika Brzozowska, oddelegowana na przymusowy urlop, ponownie wpada w nałóg narkotykowy, przez który przed laty stoczyła się na dno. Tymczasem sprawa kryminalna, którą policjantka została zmuszona przekazać do rozpracowania kolegom po fachu, na nowo zaczyna zbierać krwawe żniwo. Giną kluczowi świadkowie. Wiele wskazuje na to, że policja nadepnęła na odcisk szajce wpływowych pedofili, której interesy sięgają kilkunastu lat wstecz i łączą się… z przeszłością samej Brzozowskiej.

Układ to frapująca mieszanka kryminału i thrillera psychologicznego, w której decydującą rolę odgrywa toksyczna przeszłość zatruwająca teraźniejszość. To również realistyczne i bezlitosne studium nałogu i osamotnienia, z jakim boryka się osoba uzależniona. Mimo własnych słabości bohaterka będzie musiała stanąć oko w oko z bolesnymi konsekwencjami dawnych decyzji i z kimś, kto przed laty przyczynił się do wzniecenia ognia pod jej osobistym piekłem.

Igor Brejdygant – rocznik 71, pisarz, scenarzysta, reżyser, fotograf.

Autor scenariuszy do filmów fabularnych Palimpsest (reż. Konrad Niewolski), Prosta historia o morderstwie (reż. Arkadiusz Jakubik) oraz do seriali Paradoks, Zbrodnia, Belle Epoque, Ultraviolet; studiował na wydziale produkcji w łódzkiej PWSFTiTV, jako reżyser pracuje przy formach dokumentalnych – seria Asy B klasy dla Canal+, Szaleńcy Pana Boga dla Religia TV oraz cykl Handlarze dla TTV.

Jako autor do tej pory napisał trzy bardzo dobrze przyjęte przez czytelników i krytykę powieści kryminalne Rysa (W.A.B. 2018), Szadź (2017) oraz Paradoks (2016). Jest także współautorem opartego na faktach tomu opowiadań Opowiem ci o zbrodni (2018), na podstawie którego powstał program telewizyjny o tym samym tytule.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dziś wracam do przygód komisarz Moniki Brzozowskiej. Po tym jak w obronie własnej zabiła swojego męża, Monika wpadła w jeszcze większy ciąg narkotykowy. Przez to zostaje wysłana na przymusowy i bezterminowy urlop, w trakcie którego ciągle odurza się twardymi narkotykami. W tym czasie zaczynają ginąć świadkowie z afery pedofilskiej, w którą rozpętała Brzozowska. Świadków tych również namierzyła ona. Do tego wszystkiego ktoś zaczyna czychać na życie Moniki i jej zaufanych kolegów z pracy. Wszystko wskazuje na to, że za śmierć świadków i próby morderstwa policjantów, odpowiedzialni są Ci sami sprawcy. Tylko nikt nie wie kto to jest. Komisarz Brzozowska wraz ze swoimi wspó­łpra­cown­ikam­i rozpoczyna śledztwo połączone z walką o własne życie. Wszystko jakoś by się układało, gdyby nie nałóg Brzozowskiej, który skutecznie utrudnia pracę policjantów a ją samą rzuca na skraj życia i śmierci. • Kto czycha na życie policjantów? Czy komisarz Brzozowska rozwikła w końcu sprawę pedofilów? Czy komisarz upora się z nałogiem? • Monika Brzozowska jest postacią, która posiada jakby dwa oblicza. Jedno to dobra policjantka, ze znakomitą intuicją. Potrafi łączyć fakty z pozoru nie związane ze sobą. Jest odważna i ma cięty język, ale to pomaga jej w pracy wśród mężczyzn. Drugie oblicze jakie nam pokazała to sponiewierana narkomanka, która w trakcie odlotów narkotycznych traci poczucie rzeczywistości. Dopiero zaufana lekarka pomaga Monice odtruć organizm. Dostała też ultimatum od szefa, że musi skończyć z nałogiem inaczej straci pracę i wszystko na co pracowała przez te lata w policji. Kiedy Brzozowska staje na nogi rozpoczynają dalszą część śledztwa, które prowadzi policję w kolejne ślepe uliczki. • Już kiedyś pisałam, że Breydygant pisze swoim specyficznym stylem, do którego już przywykłam i jakoś mi nie przeszkadza w czytaniu. Podobnie jak w ,,Rysie" nie ma tu rozdziałów, a jedynie poszczególne wątki są w widoczny sposób oddzielone od siebie. Akcja rozkręca się dość szybko, dzięki czemu książka bardzo szybko wciąga czytelnika. Z rozdziału na rozdział tempo akcji przyspiesza. W trakcie śledztwa jakie prowadzą Brzozowska, Warecki i Wójcik docierają do takich informacji, że szczęka opada. Zakończenie z resztą też jest nieoczekiwane i wbija w fotel. Szczególnie, że w życiu Moniki pojawi się ktoś, kogo niespodziewała się wcale. Ale kto to jest już musicie sami doczytać. • W książce autor uświadamia nam jak łatwo można zostać zinfiltrowanym, a informacje uzyskane w ten sposób mogą być perfidnie wykorzystane. W dzisiejszym świecie w erze komputera takie historie zapewne nie są odosobnione, ale my użytkownicy musimy uważać jak i kiedy korzystamy z dobrodziejstw dzisiejszej techniki. • ,,Układ" to nie jest lekki i przyjemny kryminał. Breydygant przedstawia w nim, w jaki sposób działają niektóre sfery naszego świata. Układy i układziki to chleb powszedni nie tylko w policji, ale także w polityce. To brutalny świat, nie mający litości dla osób, które utrudniają jego funkcjonowanie. • Nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić Was do przeczytania nie tylko ,,Układu", ale także ,,Rysy". Polecam
  • drugi tom dużo lepszy od pierwszego, dobrze się czyta, szybka akcja
  • Drugi tom, równie dobry jak pierwszy. Wartka, trzymająca w napięciu akcja, ciekawy pomysł na jej umiejscowienie powoduje że czytelnik utożsamia się z wydarzeniami co zresztą niektórzy potwierdzają dopisując komentarze bezpośrednio w książce. Szkoda, że bazujące na własnych sympatiach i to pozaksiążkowych. Może dla tego przeniesiona na ekran została delikatnie aczkolwiek istotnie ocenzurowana. Czyta się lepiej niż ogląda. Autor umiejętnie wykorzystuje obecną sytuację do nakreślenia tła i powiązań bohaterów. Książka dla tych którym rzeczywistość nie zdominowała trzeźwego poglądu na literacką fikcję jakkolwiek bliska była by rzeczywistości.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Igor Brejdygant
Lektor:Marcin Popczyński
Wydawcy:WAB (2019-2021) Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2018-2021) w porozumieniu z Grupą Wydawniczą Foksal (2020) Virtualo - Biblioteka Akustyczna (2020) Biblioteka Akustyczna (2019-2020) Legimi (2019) Heraclon International Virtualo
Serie wydawnicze:Monika Brzozowska AudioBook Audiobook - Heraclon International Igor Brejdygant
ISBN:978-83-272-6806-8 978-83-280-6416-4 978-83-280-7088-2 978-83-280-9229-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo