Chłopak, który otworzył drzwi do wszechświata

Tytuł oryginalny:
Neanderthal opens the door to the universe
Autor:
Preston Norton
Tłumacz:
Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawcy:
Virtualo (2022)
Empik Go (2022)
Legimi (2019-2022)
Wydawnictwo Filia (2019)
ISBN:
978-83-272-7283-6, 978-83-8075-674-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
rodzina
5.0

Kiedy Bóg drzwi zamyka, to wysyła z misją rozgrywającego i Neandertalczyka… Cliff Hubbard to wysoki i masywny nastolatek, w liceum nazywają go Neandertalczykiem, ale nie jest to komplement… Z nikim się nie przyjaźni, mieszka w przyczepie kempingowej, a gdy jego brat popełnia samobójstwo, życie staje się jeszcze trudniejsze. Tymczasem do szkoły wraca Aaron Zimmerman, uwielbiany przez wszystkich rozgrywający drużyny szkolnej, którego Cliff szczerze nie znosi. Aaron otarł się o śmierć i teraz twierdzi, że rozmawiał z Bogiem, który wyznaczył mu cel – uczynić szkołę w Happy Valley lepszym miejscem. Co więcej, pomóc mu w tym może tylko… Neandertalczyk. Ku własnemu zdziwieniu Cliff zgadza się na tę współpracę. Kiedy skreślają kolejne punkty z listy przekazanej Aaronowi przez Boga, chłopak po raz pierwszy od dawna czuje, że bierze udział w czymś ważnym. Naprawianie relacji w Happy Valley High School nie należy jednak do zadań łatwych – okazuje się też, że ta misja jest ważniejsza, niż mu się na początku wydawało. (Z okładki).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo