Niska samoocena u dzieci:

praktyczny poradnik dla specjalistów i rodziców

Tytuł oryginalny:
Helping children with low self-esteem
a guidebook,
Autor:
Margot Sunderland
Tłumacz:
Anna Sawicka-Chrapkowicz
Ilustracje:
Nicky Armstrong
Wyd. w latach:
2019 - 2022
ISBN:
978-83-7489-776-1, 978-83-7489-809-6
978-83-7489-938-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki
Więcej informacji...

Dzieci powinny dorastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Dostarczenie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań i wsparcia jest konieczne do utrwalenia pozytywnych postaw. To zapewnia dzieciom siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami i stabilne poczucie własnej wartości.

Dzieci z niską samooceną czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są wystarczająco dobre, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań.

Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne, wykształcają wiele toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego, lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą też być bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.

CO WYRÓŻNIA DZIECKO Z NISKĄ SAMOOCENĄ?

  • Zbyt łatwo się poddaje albo w ogóle nie podejmuje działania.
  • Nie zabiera głosu, wstydzi się wyrażać własne zdanie.
  • Przestaje wierzyć w pochwały, pozytywne opinie na swój temat, a nawet w to, że ktoś może je lubić lub kochać.
  • Przyciąga prześladowców, często wchodzi w rolę ofiary, nie broni się przed okrucieństwem czy cierpieniem – nie zna swoich granic.
  • Idealizuje innych i deprecjonuje siebie.
  • Nie lubi wyróżniać się z tłumu, stara się być „niewidoczne”.
  • Rozwija negatywne myślenie i poczucie nieuniknionej porażki.
  • Żyje z wewnętrznym krytykiem w głowie.
  • Sabotuje dobre wydarzenia, niszczy pozytywne relacje, odrzuca szczęście – czując, że na to nie zasługuje.
  • Może przejawiać zachowania antyspołeczne i agresywne.
  • Jest podatne na zaburzenia odżywiania, samookaleczanie i depresję.

DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE:

  • zrozumiesz dziecięce poczucie braku wartości;
  • dotrzesz do źródeł niskiej samooceny dziecka;
  • rozpoznasz emocje, które kryją się za jego „trudnym” zachowaniem;
  • dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem, by pomóc mu przepracować problemy;
  • ułatwisz dziecku nazwanie niewypowiedzianych uczuć;
  • nauczysz dziecko wyrażania własnych emocji i opinii;
  • wzmocnisz poczucie własnej wartości dziecka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Straszne.... straszne jest to, że tak łatwo jest spowodować, że dziecko nie będzie wierzyło w siebie... Książka jest świetna, pozycja obowiązkowa dla każdego rodzica, nauczyciela, opiekunki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:a guidebook, praktyczny przewodnik dla specjalistów i rodziców praktyczny poradnik dla specjalistów i rodziców
Autor:Margot Sunderland
Tłumacz:Anna Sawicka-Chrapkowicz
Ilustracje:Nicky Armstrong
Lektor:Anna Sawicka-Chrapkowicz
Wydawcy:GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2019-2022) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) NASBI (2019) ebookpoint BIBLIO (2019)
ISBN:978-83-7489-776-1 978-83-7489-809-6 978-83-7489-938-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki proza publikacje fachowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo