Pozytywna dyscyplina dla nastolatków

Tytuł oryginalny:
Positive discipline for teenagers
Autorzy:
Jane Nelsen
Lynn Lott
Tłumacz:
Paweł Luboński ...
Wyd. w latach:
2000 - 2023
Wydane w seriach:
Poradniki dla Rodziców
ISBN:
978-83-950352-2-7, 978-83-950352-3-4
978-83-967110-0-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Więcej informacji...

Życie z nastolatkiem to czasem jazda bez trzymanki… i odwieczne pytanie, w jakich proporcjach połączyć wolność i kontrolę, by pozwalać nastolatkowi, aby zdobywał potrzebne umiejętności społeczne i życiowe i w sposób optymalny przechodził przez proces szukania odpowiedzi na pytanie „Kim jestem?”, a jednocześnie mieć poczucie, że jest się w jego życiu ważnym.

Pozytywna Dyscyplina proponuje Ci nową rolę – zostań drugim pilotem w samolocie życia nastolatka, czyli bądź i wspieraj oraz porzuć nadmierną kontrolę. Jak? Przekonaj się sam!

Okres nastoletni to zwykle czas ogromnej ilości stresu i dużych zmian dla nastolatków oraz ich rodziców. Młodzi ludzie naturalnie poszukują większej wolności i przechodzą przez proces przekształcania relacji z rodzicami, a ci drudzy często czują się wyobcowani i wykluczeni z życia dziecka, a nawet bezradni i bezsilni.

Pozytywne podejście do wychowywania szczęśliwych, zaradnych i dojrzałych nastolatków.

„Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków” pokazuje rodzicom, jak lepiej komunikować się z nastolatkiem i wychodzić poza destrukcyjne cykle zemsty i poczucia winy oraz przerwać błędne koło walki, by budować relacje oparte na szacunku. Nastolatki nadal potrzebują rodziców, ale potrzebują ich w inny sposób. Rodzice mogą wspierać ich, ucząc zdroworozsądkowej oceny sytuacji, skupiania się na rozwiązaniach i brania odpowiedzialności, rezygnując przy tym z gderania, kar i zakazów.

Miliony rodziców zaufały Pozytywnej Dyscyplinie – stworzonemu przez Jane Nelsen zdroworozsądkowemu i spójnemu podejściu do wychowywania szczęśliwych i odpowiedzialnych dzieci. W książce „Pozytywna dyscyplina dla nastolatków” znajdziesz sprawdzone i skuteczne sposoby na to, jak:

● uczyć nastolatka, by realizował cele, które ważne są dlaniego, jak również te, które ważne są dla ciebie (np. domowe obowiązki),

● być po stronie swojego nastolatka i upewniać się, że on o tym wie,

● unikać pułapek nadmiernej kontroli i pobłażliwości,

● szczerze rozmawiać z nastolatkiem,

● pomagać mu radzić sobie z wyzwaniami wirtualnego świata,

● zamieniać trudne sytuacje w możliwości,

● motywować,

● dobrowolnie zrezygnować z kar i zabierania przywilejów na rzecz szukania rozwiązań,

● zadbać o to, by twoje osobiste tematy z okresu dojrzewania nie stawały ci na rodzicielskiej drodze

Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 ROZDZIAŁ 1. Po czym poznać, że twoje dziecko staje się nastolatkiem? . .13 ROZDZIAŁ 2. Po czyjej jesteś stronie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 ROZDZIAŁ 3. Jaki styl rodzicielstwa praktykujesz? . . . . . . . . . . . . . 47 ROZDZIAŁ 4. W jaki sposób błędy stają się dobrą okazją do nauki? 65 ROZDZIAŁ 5. Jak motywujesz nastolatka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 ROZDZIAŁ 6. Czy do nastolatka dociera to, co do niego mówisz? 99 ROZDZIAŁ 7. Czy spotkania rodzinne działają na nastolatków . . 126 ROZDZIAŁ 8. Jak spędzać specjalny czas z nastolatkiem? . . . . . . . 143 ROZDZIAŁ 9. Osłabiasz czy wzmacniasz swojego nastolatka? . . . 153 ROZDZIAŁ 10. Czy wpajasz dzieciom życiowe i społeczne umiejętności? ... 181 ROZDZIAŁ 11. Nastolatek w sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196 ROZDZIAŁ 12. Dlaczego nastolatki tak się zachowują? . . . . . . . . . . 209 ROZDZIAŁ 13. Co począć z drastycznymi zachowaniami? . . . . . . . 238 ROZDZIAŁ 14. Czy nierozwiązane problemy z młodości są dla ciebie przeszkodą?

Pozytywna Dyscyplina

Nastolatek,

styl rodzicielstwa,

błędy jako okazja do nauki,

motywacja nastolatka,

spotkania rodzinne

specjalny czas z nastolatkiem

wzmacnianie nastolatka,

życiowe i społeczne umiejętności

nastolatek w sieci

bunt nastolatka

nastolatek na zakręcie

s

(...)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Positive discipline for Teenagers. Empowering Your Teens and Yourself Through Kind and Firm Parenting (3rd ed.)
Autorzy:Jane Nelsen Lynn Lott
Tłumaczenie:Paweł Luboński Hanna Kustroń
Wydawcy:IBUK Libra (2023) eBOOKnij to (2019-2023) Legimi (2019-2023) Pozytywna Dyscyplina Sylwia Anderson-Hanney (2018-2023) Dom Wydawniczy Rebis (2000)
Serie wydawnicze:Poradniki dla Rodziców
ISBN:978-83-950352-2-7 978-83-950352-3-4 978-83-967110-0-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo