I ty możesz zmienić świat:

42 inspirujące historie o niezwykłych dzieciach

Autor:
Karolina Grabarczyk
Ilustracje:
Nika Jaworowska-Duchlińska
Monika Jaworowska-Duchlińska ...
Wydawcy:
Media Rodzina (2019-2024)
Legimi (2023)
NASBI (2019)
ebookpoint BIBLIO (2019)
ISBN:
978-83-8008-562-6, 978-83-8008-636-4
978-83-8265-273-4, 978-83-8265-273-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
elementy biograficzne
książki
opowiadania
proza
publikacje popularnonaukowe
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
2.5 (2 głosy)

Rodzice i nauczyciele pewnie często stawiają Ci za wzór osoby, które dokonały czegoś wielkiego. Ale czasem trudno jest wzorować się na kimś, kto jest od Ciebie starszy! Często też pewnie słyszysz pytanie: "Kim chciałbyś zostać, kiedy dorośniesz?", tak jakby to, kim jesteś i co robisz, nie miało żadnego znaczenie... Dlatego chcemy zaproponować Ci tę książkę. Przedstawiamy w niej historię 42 bohaterów, którzy jeszcze będąc dziećmi, sprawili, że świat stał się lepszy. Niektórzy z nich żyli w trudnych warunkach - w ubóstwie lub podczas wojny, a niektórzy byli ciężko chorzy. Pokazali, że mimo wielu przeciwności warto walczyć o swoje prawa i pomagać innym. Prezentujemy również historie dzieci, którym się poszczęściło - mają bezpieczne domy i szczęśliwe rodziny, mogą chodzić do szkoły, a ich prawa są przestrzegane. Być może któraś z ich historii sprawi, że i Ty poczujesz, jak wielką dysponujesz mocą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Czterdzieści dwie historie o niezwykłych dzieciach Czterdzieści dwie inspirujące historie o niezwykłych dzieciach
Autor:Karolina Grabarczyk
Ilustracje:Nika Jaworowska-Duchlińska Monika Jaworowska-Duchlińska Nika Jaworowska
Tłumacz:Nika Jaworowska-Duchlińska
Wydawcy:Media Rodzina (2019-2024) Legimi (2023) NASBI (2019) ebookpoint BIBLIO (2019)
ISBN:978-83-8008-562-6 978-83-8008-636-4 978-83-8265-273-4 978-83-8265-273-4
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo