Z legend dawnego Egiptu

Autor:
Bolesław Prus (1847-1912) ...
Wyd. w latach:
1986 - 2021
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...

Nowela Bolesława Prusa äZ legend dawnego Egiptuö to utwór, którego akcja umiejscowiona jest w egzotycznej scenerii. Opowieść ta wyrasta z tradycji legendy skupionej wokół zagadnień, takich jak: posiadanie władzy, przeznaczenie, przypadek rządzący losami państw, tęsknota za dobrym władcą. Głównymi postaciami są: stuletni władca Egiptu É Ramzes oraz jego trzydziestoletni wnuk i następca É Horus. Ramzes, powalony ciężką chorobą, czekał na śmierć. Zażądał lekarstw, które albo przyspieszą zgon, kładąc kres jego cierpieniom, albo uzdrowią go. Egiptowi potrzebny był przecież sprawny i silny władca.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Lektura z opracowaniem Stara bajka Dziwna historia
Autorzy:Bolesław Prus (1847-1912) Danuta Nikiel-Wroczyńska Aleksander Głowacki Joanna Lissner
Ilustracje:Stanisław Ożóg Ela Wysocka Lucjan Ławnicki Dariusz Miroński Monika Stolarczyk Dariusz Stolarczyk
Opracowanie:Barbara Włodarczyk Danuta Nikiel-Wroczyńska
Opracowanie graficzne:Stanisław Ożóg
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (1998-2021) Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje (2012) Wydawnictwo Zielona Sowa (1997-2006) Klasyka (1998) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1994-1997) Agencja Wydawnicza MZ (1996) Agencja Wydawnicza Morex Jerzy Mostowski (1994-1995) Agencja Wydawnicza Varsovia (1990) Krajowa Agencja Wydawnicza (1986) Lissner Studio
Serie wydawnicze:Lektura Lektura (Greg) Lektury Szkolne Klasa 5 Lektury dla Szkół Gimnazjalnych Lektury Szkolne - "Morex" Lektury Szkolne - "Varsovia" Lektury Szkolne - Spes wydanie z opracowaniem
ISBN:83-03-01276-2 83-7032-091-0 83-7032-168-2 83-7032-189-5 83-85018-96-4 83-86067-04-7 83-86510-19-6 83-86740-74-4 83-86896-35-3 83-87186-76-7 83-88435-73-6 83-88468-30-8 978-83-7220-359-5 978-83-7327-271-2 978-83-7844-656-9 83-01276-2 83-03-02376-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika gimnazjum historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki powieści proza szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 61 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo