Kto zgubił kapelusz?

Autor:
Aleksandra Struska-Musiał
Ilustracje:
Dorota Rewerenda-Młynarczyk
Wydawca:
Wydawnictwo Bis (2019)
ISBN:
978-83-7551-599-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.5 (2 głosy)

Pewnego dnia Zając znajduje w pobliżu swojej nory piękny kapelusz w haftowane marchewki. Bezskutecznie szuka właściciela, aż wreszcie dochodzi do wniosku, że to Wiatr-Hulaka musiał przywiać kapelusz z drugiej strony Zielonookiej Rzeki. Myśl o tym, że komuś jest przykro z powodu utraty kapelusza nie daje jednak Zającowi spokoju. Choć jest z natury lękliwy, decyduje się przepłynąć przez rzekę do tajemniczego Bukowego Lasu. Czy wyprawa zakończy się sukcesem? A może przez swe dobre serce Zając narazi się na niebezpieczeństwo?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książkę wyróżnia nie tylko wyjątkowa grafika, ilustracje kipiące kolorem i zachwycające różnorodnością. Bajka o Zającu to przede wszystkim okazja do refleksji i rozmowy na kilka ważnych tematów – o empatii, przełamywaniu lęków, doświadczaniu nowego. Pokazuje, że uczciwość popłaca i nie warto kierować się w życiu uprzedzeniami. Więcej na blogu: frankobajanki.pl
  • Piękna historia, ładne ilustracje.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo