Kto zgubił kapelusz?

Autor:
Aleksandra Struska-Musiał
Ilustracje:
Dorota Rewerenda-Młynarczyk
Wydawca:
Wydawnictwo BIS (2019)
ISBN:
978-83-7551-599-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.5 (2 głosy)

Pewnego dnia Zając znajduje w pobliżu swojej nory piękny kapelusz w haftowane marchewki. Bezskutecznie szuka właściciela, aż wreszcie dochodzi do wniosku, że to Wiatr-Hulaka musiał przywiać kapelusz z drugiej strony Zielonookiej Rzeki. Myśl o tym, że komuś jest przykro z powodu utraty kapelusza nie daje jednak Zającowi spokoju. Choć jest z natury lękliwy, decyduje się przepłynąć przez rzekę do tajemniczego Bukowego Lasu. Czy wyprawa zakończy się sukcesem? A może przez swe dobre serce Zając narazi się na niebezpieczeństwo?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książkę wyróżnia nie tylko wyjątkowa grafika, ilustracje kipiące kolorem i zachwycające różnorodnością. Bajka o Zającu to przede wszystkim okazja do refleksji i rozmowy na kilka ważnych tematów – o empatii, przełamywaniu lęków, doświadczaniu nowego. Pokazuje, że uczciwość popłaca i nie warto kierować się w życiu uprzedzeniami. Więcej na blogu: frankobajanki.pl
  • Piękna historia, ładne ilustracje.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo