Pracownia snów

Inne tytuły:
opowieść o Marii Anto
Kamishibai
Autorzy:
Maria Szczycińska
Ula Ziober
Ilustracje:
Marta Taraszkiewicz
Wydawca:
Zielona Grupa
Wydane w seriach:
Sztukmistrzynie
ISBN:
978-83-950606-8-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny
Więcej informacji...

Czy mieliście kiedyś czarno-biały sen? Maria Anto z pewnością takich nie miewała. A nawet jeśli, to dzięki nieograniczonej wyobraźni mogła pokolorować nawet najbardziej bezbarwny świat. Nie wierzycie? Zajrzyjmy więc do jej pracowni - miejsca, gdzie malowała i gdzie marzenia stawały się rzeczywistością. Zapraszamy do pracowni Marii Anto. Szybko się przekonacie, że nie jest to zwykła pracownia malarska. Artystka wyobraźnią wykraczała daleko poza warszawski dom, w którym tworzyła. Malarka, z powodzeniem funkcjonowała w zdominowanej przez mężczyzn rzeczywistości artystycznej PRL-u. Wypracowała własny, indywidualny język sztuki, który konsekwentnie stosowała, odchodząc od zasad realistycznego obrazowania. Jej surrealistyczne obrazy, przepełnione tajemniczością, w których splatają się sny, wspomnienia i fantastyka, były próbą mierzenia się z trudami życia i traumatycznymi wspomnieniami wojennymi. Jej twórczość i biografia są świetnym pretekstem do rozmowy z dziećmi o tym, że każdy z nas posiada wyjątkową wrażliwość, inaczej widzi świat i komunikuje emocje. Często doświadczamy w życiu rzeczy trudnych, ale ważne jest byśmy szukali drogi, by wyrazić siebie, spełnić się, odnaleźć swój własny język. „Sztukmistrzynie” to trzytomowa opowieść kamishibai o niezwykłych polskich artystkach: Marii Anto, Hajocie i Franciszce Themerson. Każdej z nich poświęcamy jeden tom opowieści. To postaci, o których dzieci wiedzą niewiele, a najpewniej nie słyszały o nich wcale. W stulecie rocznicy uzyskania przez Polki praw wyborczych zwracamy uwagę na kobiety, które poświęciły się sztuce i literaturze, a w swoim życiu doświadczyły i dokonały rzeczy niecodziennych. Mamy nadzieję, że wybrane przez nas artystki staną się pretekstem do rozmowy o sztuce, ale również o Polsce i świecie - dawniej i całkiem współcześnie. Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Literatura”
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:opowieść o Marii Anto Kamishibai Teatr Ilustracji Zielona Grupa przedstawia Teatr Ilustracji
Autorzy:Maria Szczycińska Ula Ziober
Ilustracje:Marta Taraszkiewicz
Wydawca:Zielona Grupa
Serie wydawnicze:Sztukmistrzynie
ISBN:978-83-950606-8-7
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo