Władca ciemności

Tytuł oryginalny:
Maestro delle ombre
Autor:
Donato Carrisi
Tłumacz:
Jan Jackowicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2019-2022)
Legimi (2019-2022)
Wydane w seriach:
Paenitentaria Apostolica
Marcus
Marcus - Donato Carrisi
ISBN:
978-83-67338-16-5, 978-83-8125-466-3
978-83-8125-512-7
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.9 (9 głosów)

GDY ZAPADAJĄ CIEMNOŚCI, POJAWIA SIĘ STRACH...

Gwałtowna burza doprowadza do awarii elektrowni i zmusza władze Rzymu do ogłoszenia dwudziestoczterogodzinnej przerwy w dostawie prądu. A już przed pięciuset laty papież Leon X w tajemniczej bulli ostrzegał, aby chronić Rzym przed pogrążeniem się w ciemnościach...

Nad miasto, w którym zapanowały panika i chaos, nadciąga w milczeniu mroczny cień pozostawiający za sobą szlak pełen trupów i... znaków. Może je odczytać tylko Marcus, łowca cieni przeszkolony w rozpoznawaniu anomalii występujących na miejscach zbrodni. Penitencjariusz utracił jednak swoją najcenniejszą broń – pamięć – co daje mordercy olbrzymią przewagę.

Przerażająco inteligentna!

„The Times”

Zabójcze tempo. To książka, dla której warto zarwać noc.

„Corriere della Sera”

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To było moje pierwsze spotkanie z Donato Carrisi. Może zacznę od pozytywów. Książka jest napisana ładnym językiem i przyjemnie się ją czyta. I to koniec pozytywów. Miałam wrażenie, że autor cały czas gna. Pomysł na akcję bardzo fajny ale olbrzymia ilość wątków jest nielogiczna, sprzeczna ze sobą. Głównym bohaterom cały czas towarzyszy zdanie "i w tym momencie już wiedział ...". Ja niestety nie wiedziałam i pod koniec ksiązki miałam wrażenie, że absurd goni absurd.
  • Ksiązka z stylu poprzednich z tej serii, może za bardzo jak amerykańska sensacja bez przesadnego ładu i składu, ale czyta się szybko.
  • polecam !!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo