365 dni cudowności:

księga wskazań pana Browne'a

Tytuł oryginalny:
365 days of wonder
Mr. Browne's book of precepts,
Inne tytuły:
Trzysta sześćdziesiąt pięć dni cudowności
Autor:
R. J. Palacio
Tłumacz:
Robert Waliś
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros (2018-2023)
Wydane w seriach:
Cudowny chłopak
ISBN:
978-83-6751-270-1, 978-83-8125-075-7
978-83-8215-687-4, 978-83-8125-687-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Cudowne myśli na każdy dzień w roku. O odwadze, przyjaźni, miłości i życzliwości. Pogodne i ogromnie inspirujące dopełnienie serii książek Cudowny chłopak, która podbiła serca młodych i starszych czytelników na całym świecie! nspiracją do stworzenia księgi złotych myśli stała się postać znanego z Cudownego chłopaka i uwielbianego przez uczniów profesora Browne’a. Zbiór podnoszących na duchu i budzących natchnienie zdań, które przemówią prosto do serc rzeszy fanów serii „Cudowny chłopak”. Bo cudów wokół nas nigdy nie za wiele!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Trzysta sześćdziesiąt pięć dni cudowności Mr. Browne's book of precepts,
Autor:R. J. Palacio
Tłumacz:Robert Waliś
Wydawca:Wydawnictwo Albatros (2018-2023)
Serie wydawnicze:Cudowny chłopak
ISBN:978-83-6751-270-1 978-83-8125-075-7 978-83-8215-687-4 978-83-8125-687-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo