Mit motywacji:

nawet nie wiesz, ile możesz osiągnąć

Tytuł oryginalny:
Motivation myth
how high achievers really set themselves up to win
Autor:
Jeff Haden
Tłumacz:
Kaja Gucio
Wydawca:
Wydawnictwo Marginesy (2019)
ISBN:
978-83-66140-11-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
2.0

Często wyobrażamy sobie, że bohater, rażony inspiracją niczym gromem z jasnego nieba, zrywa się z kanapy i rzuca w wir szaleńczej pracy. Jednak w prawdziwym życiu takie gwałtowne przypływy energii rzadko się zdarzają i nigdy nie trwają długo. Czekanie na ich przyjście jest gwarancją ciągłego rozczarowania. Prawdziwa motywacja jest wynikiem osiągnięć, a nie ich przyczyną. Do tego, żeby iść naprzód, wystarczy nawet najdrobniejszy powód.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jeżeli, tak jak ja, lubisz poznawać mechanizmy działania ludzkiego umysłu, to daruj sobie czytanie tej • książki. Tu tego nie znajdziesz. Zasadniczo, znajdziesz kilka prostych wskazówek i pomysłów na to, jak znaleźć • i podtrzymać napęd do działania.Większość dostosowana do realiów amerykańskich. • Plusy: autor zwraca uwagę na znaczenie małych kroków i drobnych zmian, oraz własną aktywność osoby, która tych • zmian dokonuje, konsekwentne trzymanie się planów. • Minusy: autor radośnie pomija wszystko inne - różnice osobowości, okoliczności, w których przyszło komuś • funkcjonować, wpływ wcześniejszych doświadczeń i talent. Forsuje tezę, że wszystkiego można się nauczyć i • wytrenować umiejętności do pona­dprz­ecię­tneg­o poziomu, jeśli tylko włożymy w to odpowiednio dużo pracy. • Oczywista bzdura - jeśli nie masz ku temu wystarczającego talentu, nie zostaniesz np. śpiewakiem operowym, nie • ważne, ile pracy w to włożysz.Język - styl "chłopaka - swojaka" oraz liczne kolokwializmy i uproszczenia - • subiektywnie mam odczucie, że jest to traktowanie czytelnika jak osoby niep­ełno­spra­wnej­ ntelektualnie.wszystko • możnaby streścić w maksymalnie 20 stronach - a jest ich 260!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo