Wypracowania – Władysław Reymont „Chłopi”

Autor:
zbiorowa praca
Wydawcy:
Legimi (2013)
Psychoskok (2013)
ISBN:
978-83-6354-892-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
e-booki

Wypracowania – Władysław ReymontChłopi"

Opisy wypracowań:

Zwyczaje i obyczaje wiejskie w powieści „Chłopi” Powieść Reymonta „Chłopi” jest podzielona na cztery części: Jesień, Zima, Wiosna, Lato. Bohaterem są chłopi z lipieckiej wsi, których życie ściśle związane jest z przyrodą, przebiega według określonych pór roku. Pisarz zawarł również szereg realistycznych opisów obrzędów świeckich i religijnych oraz tradycji, według których żyli chłopi. Ukazał ich życie rodzinne i gromadzkie oraz ich zajęcia rolniczo – gospodarskie. Jednym z obrzędów opisanych przez Reymonta w powieści jest wesele Macieja Boryny i Jagny, które przebiegało wedle ściśle określonych przez tradycję reguł. Są również oczepiny, podczas których kobiety nakładają na głowę Panny Młodej biały czepiec, który oznacza, ze jest mężatką. Są tańce, zabawy i różnorodne konkursy. Wypracowanie zawiera 488 wyrazów

Realistyczny obraz chłopów lipieckich w powieści. Reymont w swej powieści w sposób realistyczny ukazał życie chłopów na wsi z końca XIX wieku. „ (…) byli w Lipcach bogacze całą gębą, byli i pomniejsi, którzy zarówno o zarobki nie stali, byli takoż jensi, u których aż piszczało z biedy.” (…) ale i komorników, i takich, co ino chałupy mieli, też nie brakowało: którzy wyrabiali u gospodarzy młocką, którzy na tartaku siekierą, którzy zaś gdzie się ino zdarzyła robota, (…) ale ostawało jeszcze z pięć familij, la których zimową porą całkiem brakowało we wsi roboty”. Ukazał egzystencję chłopów, których życie podporządkowane było porom roku, według których żyli. Chłop był związany ze swą pracą i ziemią od momentu narodzin aż do śmierci. Wypracowanie zawiera 585 wyrazów

Obraz wsi polskiej w lekturze. Chłopi Władysława Reymonta poruszają tematykę społeczności chłopskiej. Na tej podstawie autor przedstawił obraz chłopa jako przedstawiciela ludności wiejskiej. Uniwersalizm opisów i cech ludzkich zawartych w postaciach sprawia, że jest to dzieło uniwersalne i ponadczasowe. Poniższe wypracowanie realizuje temat pozostając w ścisłym związku z treścią lektury. Dzięki temu całość może stanowić jej gotową analizę. Wypracowanie zawiera 469 słów..

Dlaczego i za co, powieść „Chłopi” Władysława Reymonta została nagrodzona literacką Nagrodą Nobla? „Chłopi” Władysława Reymonta zostały nagrodzone literacką Nagrodą Nobla, to wyjątkowe i bardzo ważne odznaczenie, aby bowiem jakie kol wiek dzieło mogło otrzymać to wyróżnienie musi spełnić szereg kryteriów szczegółowo ocenianych przez odpowiednią komisje. Budowa oraz tematyka utworu sprawiły, że ta powieść spełniwszy wszystkie kryteria została uhonorowana. Całość dopełnia wyjątkowy artyzm autora z którym tworzył wszelkie opisy. Poniższe wypracowanie szczegółowo wskazuje i omawia elementy, które wpłynęły na odznaczenie powieści. Dzięki temu całość może stanowić również gotową analizę utworu. Wypracowanie zawiera 543 słowa.

Chłopi” jako powieść o życiu natury. Powieść „Chłopi” Władysława Reymonta posiada wiele cech naturalistycznych. Jedną z tych cech jest koncepcja kompozycyjna. Życie gromady wiejskiej przedstawione jest na tle czterech powtarzających się pór roku. Kolejną naturalistyczną cecha jest odsłonięcie potęgi instynktu i pierwotnej siły życia chłopa. Miłość przedstawiona jest jako siła nad która nie można zapanować. Pojedynczy człowiek traktowany jest jako istota biologiczna, kierująca się instynktem oraz jako cząsteczka natury podlegająca tym samym prawą co przyroda. w licznych opisach przyrody znajdują się wyraźne ślady impresjonistycznej wrażliwości na barwy, odcienie i efekty perspektywy powietrznej. Są to kolory i różne odcienie barwy, ruch i zjawiska akustyczne. w powieści „Chłopi” występuje także symbolika postaci i symbolika scen. Boryna porównany jest do chłopa piasta, doskonałego gospodarza. w chwili śmierci jest porównany do cząstki, grudki ziemi. Wypracowanie zawiera 779 słowa.

Charakterystyka Boryny i Rocha Cha

(...)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo