Zrozumieć jąkanie:

poradnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów

Tytuł oryginalny:
Understanding stammering or stuttering
a guide for perents, teachers and other professionals,
Autorzy:
Elaine Kelman
Alison Whyte
Tłumacz:
Patryk Dobrowolski
Przedmowa:
Michael Palin
Wstęp:
Michael Palin
Wydawca:
Wydawnictwo Edukacyjne (2018)
ISBN:
978-83-65669-33-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Słuchanie i zrozumienie to dwa słowa stanowiące klucz do podejścia terapeutycznego stosowanego z powodzeniem od 1993 roku w Centrum dla Jąkających się Dzieci Michaela Palina w Londynie. Autorki związane bezpośrednio z tą instytucją (Elaine Kelman pracuje tam jako terapeuta od początku jej istnienia; Alison Whyte jest dziennikarką i mamą chłopca z jąkaniem, który od wielu lat korzysta ze wsparcia specjalistów Centrum) oddają w nasze ręce praktyczny przewodnik po meandrach jąkania, podkreślający przede wszystkim podmiotowość osób objętych terapią i relację terapeutyczną opartą na szacunku.Oto mamy książkę niezwykłą w swej prostocie, w której przewodnikami są pacjenci - dzieci młodsze i starsze - oraz ich rodzice. Ich słowa, opinie, emocje i uczucia ujęte w wypowiedziach stanowią bazę i punkt wyjścia do narracji specjalistów, którzy prowadzą ich terapię. Tutaj to dzieci mają głos! One są prawdziwymi ekspertami od swego zaburzenia; one wiedzą najlepiej, co sprawia, że jest gorzej, lepiej, co pomaga, a co nie.Zrozumieć jąkanie... to również książka o tym, że warto łamać tabu - rozmawiać, słuchać, wyjaśniać, pytać, po to, by zrozumieć, pomóc i wspierać. Mamy tu szereg wskazówek i sugestii dla rodziców i nauczycieli, jak się odnaleźć w rzeczywistości z jąkaniem, która często przeraża i obezwładnia swoją nieprzewidywalnością i tajemniczością. To także obowiązkowa pozycja dla odważnych terapeutów, którzy chcą odpowiedzialnie prowadzić terapię dziecka z jąkaniem, by coraz więcej historii miało dobre zakończenie albo by chociaż dziecko posiadało narzędzia, by mur jąkania co dzień rozbijać, czy też mieć siłę, by rozkruszać wciąż i od nowa kraty w swoich ustach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo