Smuga cienia

Tytuł oryginalny:
Shadow-line
Inne tytuły:
wyznanie
Autor:
Joseph Conrad (1857-1924)
Tłumacz:
Jan Józef Szczepański (1919-2003) ...
Wyd. w latach:
1958 - 2020
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

"Tylko młodzi miewają takie chwile. Nie mówię o bardzo młodych. Ci w ogóle nie dostrzegają poszczególnych chwil. Przywilejem wczesnej młodości jest sięganie poza teraźniejszość — cudowna ciągłość nadziei, nie znającej przerw ani zagłębiania się w siebie. Ledwo zawrzesz za sobą furtkę dzielącą cię od wieku chłopięcego, a już wkraczasz w zaczarowany ogród. Nawet cienie jarzą się tu od obietnic. Każdy zakręt drogi pociąga inną ponętą. Nie dlatego, aby to w twoim mniemaniu był ląd nie odkryty, przeciwnie, wiesz dobrze, że cała ludzkość kroczyła tą drogą. To, co ogarnia cię niewysłowionym urokiem, to właśnie zetknięcie się z powszechnym doświadczeniem, od którego oczekujesz jakichś szczególnych lub zupełnie osobistych wrażeń — odrobiny czegoś własnego." (fragment) Tagi: klasyka, bestseller, powieść

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wyznanie The shadow-line a confession Dzieła t.1-27 t.18 Smuga cienia cz. 2 Dzieła wybrane T. 6, Dzieła t.1-27 Korsarz Ocalenie
Autor:Joseph Conrad (1857-1924)
Tłumaczenie:Jan Józef Szczepański (1919-2003) Ewa Krasnowolska Aniela Zagórska (1890-1943) Jan Szczepański Aniela Zgórska
Opracowanie:Jadwiga Pisowiczowa
Przedmowa:Zdzisław Najder
Redakcja:Jan Józef Szczepański (1919-2003)
Wydawcy:Legimi (2020) Masterlab (2020) Ossolineum (1994) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1994) Wydawnictwo INTERART (1992) Wydawnictwo Książnica (1989) Państwowy Instytut Wydawniczy (1958-1987)
Serie wydawnicze:Biblioteka Dużej Czcionki Dzieła wybrane Seria Kieszonkowa PIW Biblioteka Klasyków Biblioteka Klasyków - Państwowy Instytut Wydawniczy Biblioteka Narodowa Biblioteka Narodowa. Seria 3, Dla Młodzieży, Dzieła Wybrane - Joseph Conrad
ISBN:83-04-04242-8 83-06-01248-8 83-7025-011-4 978-83-7991-068-7 83-06-1248-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo