Puc, Bursztyn i goście

Autor:
Jan Grabowski (1882-1950) ...
Ilustracje:
Konstanty Sopoćko (1903-1992) ...
Wyd. w latach:
1946 - 2023
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Tytułowi bohaterowie, Puc i Bursztyn, to psy z podmiejskiego podwórza. Starszy Puc stara się być mentorem, opiekunem, młodszego Puca, strofuje go i uczy, jak się zachowywać, choć w nim samym nierzadko odzywa się szczeniak. Ich codzienność: harce z innymi psami i oczekiwanie, aż gospodyni wypełni miskę przysmakami, przerywa przyjazd gości z Warszawy. Czy podwórzowe kundelki zaprzyjaźnią się z rasowymi pieskami panny Agaty?

Puc, Bursztyn i goście to jedna z najbardziej znanych książek dla dzieci autorstwa Jana Antoniego Grabowskiego, wydana w 1933 roku.

Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line.

Jan Grabowski
Puc, Bursztyn i goście
Epoka: Współczesność Rodzaj: Epika Gatunek: Powieść
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Czarna owieczka
Autorzy:Jan Grabowski (1882-1950) Andrzej Grabowski Konstanty Ilustracje Sopoćko (1903-1992)
Ilustracje:Konstanty Sopoćko (1903-1992) Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) Konstanty Spoćko Wiesław Wojczulanis (1938-2015) Monika Pollak Andrzej Tomczak Jarosław Żukowski
Lektor:Artur Pontek
Tłumacz:Konstanty Sopoćko (1903-1992)
oraz:Konstanty Sopoćko (1903-1992)
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1946-2023) SAGA Egmont (2022) Wolne Lektury (2022) Legimi (2017-2022) ebookpoint BIBLIO (2016-2022) IBUK Libra (2012-2022) Miasto Książek (2021) INKPAD Daniel Dudek (2021) Ventigo Media (2021) KtoCzyta.pl (2012-2021) SMPB (2020) Biblioteka Akustyczna (2019) Wydaw. Editions Spotkania (2003) Siedmioróg (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa-Książka-Ruch (1981-1983) Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne Pojezierze (1981-1982)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 2 Audiobook Lektura Audiobook Oddział Lektury Ucznia Wydanie z Opracowaniem klasa 2, szkoła podstawowa Klasyka Dziecięca
ISBN:9788376994895 9788728396599 83-10-08492-7 83-10-08969-4 83-10-10221-6 83-10-10467-7 83-10-10858-3 83-10-10890-7 83-7002-059-3 83-85195-63-7 83-85959-07-6 978-83-1010-336-9 978-83-10-10710-7 978-83-10-11043-5 978-83-10-11271-2 978-83-10-11507-2 978-83-10-11937-7 978-83-10-11939-1 978-83-101-1943-8 978-83-10-11966-7 978-83-10-13194-2 978-83-10-13393-9 978-83-10-57522-7 978-83-288-6112-1 978-83-7954-062-4 978-83-8292-041-3 831004927 831084927 10-08492-7 35081-36090 83-10-1046-7 83-10-1143-X 83-10-57522-7 83-10-108492-7 978-83-10-11939 978-83-10-11939-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 376 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo