Berlin:

miasto światła

Tytuł oryginalny:
Berlin
Flirrende Stadt
Inne tytuły:
księga trzecia
Autor:
Jason Lutes
Tłumacz:
Wojciech Góralczyk
Wydawca:
Kultura Gniewu (2018)
ISBN:
978-83-66128-02-6
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
powieści
Źródło opisu: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emanuela Smołki w Opolu - Katalog centralny
5.0

Fascynujące zakończenie powstającej blisko dwadzieścia lat trylogii, śledzącej losy mieszkańców Berlina w czasach, gdy naziści zdobywali władzę. Trzeci i ostatni akt historycznego komiksu o Republice Weimarskiej zaczyna się od przybycia Hitlera do Berlina. Narodowi Socjaliści już kontrolują parlament, a społeczeństwo jest coraz bardziej podzielone. Jason Lutes za pomocą powiązanych historii niewielkiej grupy niemieckich obywateli koncentruje się na tym, by pokazać jak rosnący w siłę faszyzm może łatwo zastąpić demokrację. Syci bogacze, naiwna burżuazja i walczące o przetrwanie niższe klasy - wszyscy mają nadzieję, że ich życie zorganizuje i nada mu sens, któraś z walczących politycznych frakcji. Ale pośród ciągle podsycanych konfliktów i pogłębiających się różnic nie ma miejsca na spokojny dialog. Jest za to miejsce na ekstremizm. Przerażająco aktualny i mistrzowsko opowiedziany „Berlin” jest uznawany za jedno z najwybitniejszych osiągnięć komiksowego medium.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo bardzo dobry. Duże zaskoczenie. Niesamowite rysunki i postaci z krwi i kości, wspaniała naturalność i prawdziwość przedstawionego świata. Ostatnio miałam takie uczucie przy "Gronach gniewu" - czyta się jakby się tam po prostu było razem z autorem. Wspaniałe, mocne zakończenie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo