Asnykowiec. Biuletyn Stowarzyszenia Wychowanków Gimnazjum i Liceum im. Adama Asnyka w Kaliszu

Inne tytuły:
bibliografia zawartości nr 1, lipiec 1990 - nr 20, wrzesień 2016
Bibliografia zawartości
Opracowanie:
Ewa Andrysiak
Wydawca:
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka (2018)
ISBN:
978-83-939385-6-8
Autotagi:
artykuły
bibliografie
druk
historia
publikacje naukowe
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu - Katalog księgozbioru

Prezentowany spis rejestruje teksty opublikowane w dwudziestu numerach "Asnykowca", wydanych w latach 1990-2016. W ramach każdego numeru opisy uszeregowane zostały alfabetycznie według tytułów artykułów. W opisie bibliograficznym pominięto tytuł biuletynu, co wynika z faktu, że wszystkie prezentowane w spisie materiały ogłoszone zostały w "Asnykowcu". [...] Bibliografia uzupełniona została indeksem osób, wykazującym zarówno nazwiska autorów jak i osób, będących przedmiotem opracowania, wymienionych w tytule lub w adnotacji poszczególnych pozycji bibliograficznych. [opis z rozdz. Bibliografia]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo