Duża ryba i begonia

Tytuł oryginalny:
Da Hai
Reżyseria:
Chun Zhang
Kompozytor:
Kiyoshi Yoshida
Scenariusz:
Xuan Liang
Aktorzy:
Guanlin Ji
Shangqing Su
Timmy Xu
Wydawca:
Mayfly (2018)
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru
5.0

Poświęcenie, z którego wyrosła przyjaźń. Przyjaźń, z której zrodziła się miłość. „Duża ryba i begonia” to film o istotach podobnych do ludzi, które żyją w mistycznym świecie ukrytym w wodach oceanu. Gdy główna bohaterka o imieniu Chun kończy 16 lat, zostaje zamieniona w delfina, żeby móc zobaczyć świat ludzi. Wpada tam w rybackie sieci, ale zostaje uratowana przez chłopca, który jednak sam ginie podczas próby ratunku. Po powrocie do domu dziewczynka z głębin postanawia przywrócić go do życia. Dusza chłopca odradza się w postaci małej rybki o imieniu Kun. Teraz Chun musi zaopiekować się i chronić ją przed niebezpieczeństwami do czasu, aż Kun dorośnie. Pomiędzy nimi rodzi się wyjątkowe uczucie... Nieuchronnie nadchodzi jednak czas, gdy chłopiec, zaklęty w postaci dużej ryby, będzie musiał wrócić do świata ludzi. „Duża ryba i begonia” to animacja określana chińską odpowiedzią na filmy ze słynnego Studia Ghibli. To zachwycająca wizualnie, głęboko poruszająca, zaskakująco mądra i pełna odniesień do chińskiej kultury animowana baśń o wielkiej przyjaźni, dorastaniu, odpowiedzialności, poświęceniu i rodzącej się miłości. Film łączy wizualną estetykę Spirited Away i wątki z Małej syrenki, trafiając zarówno do dzieci, jak i dorosłych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Magiczna, przepiękna opowieść...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo