Senior to brzmi dumnie!

Redakcja:
Agnieszka Wierzbicka
Maria Cieśla-Korytowska
Magdalena Siwiec
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (2018)
IBUK Libra (2018)
ISBN:
978-83-8142-284-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki

Uniwersytet Łódzki chce przyczynić się do rozwiązywania problemu aktywizacji seniorów w Łodzi i najbliższych okolicach oraz szerzej zaangażować w politykę prosenioralną regionu w ramach tzw. trzeciej misji uczelni, czyli docierania z ofertą edukacyjną do odbiorców spoza środowiska akademickiego. W odpowiedzi na potrzeby dojrzałych dorosłych nasza Uczelnia, w ramach projektu „Senior w zagrożeniu”, przygotowała broszurę Senior to brzmi dumnie!, która promuje zdrowe i bezpieczne zachowania i udowadnia, że dojrzały wiek nie jest przeszkodą w byciu szczęśliwym i spełnionym! Mamy nadzieję, że będzie ona stanowiła ciekawe źródło informacji i inspiracji podczas pro-mowania aktywności osób starszych, a także będzie wzmacniać działania instytucjonalne i międzypokoleniowe na poziomie lo-kalnym i regionalnym! Kierownik projektu „Senior w zagrożeniu” Agnieszka Wierzbicka '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo