Fraszki:

Treny

Inne tytuły:
Pieśni
Psalmy
Autor:
Jan Kochanowski (1530-1584)
Ilustracje:
Jacek Siudak
Opracowanie:
Karolina Piotrowska
Maria Zagnińska
Wojciech Rzehak
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2009-2023)
Wydane w seriach:
Lektura - Greg
Lektura
opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów
ISBN:
978-83-7327-242-2, 978-83-7517-216-4
978-83-7517-216-4
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
poezja
proza
publikacje dydaktyczne
szkoły średnie
wiersze
Więcej informacji...

Prezentujemy wydanie najważniejszych utworów Jana Kochanowskiego wzbogacone o zupełnie nowe opracowanie oraz praktyczne komentarze, które pomogą szybko odnaleźć poszukiwane motywy. Fraszki zachwycają kunsztem, bawią, a niektóre piętnowane w nich wady zaobserwować można i dzisiaj - po niemal 500 latach! Cykl Trenów, przedstawiający rozpacz ojca po stracie ukochanego dziecka, porusza nawet najmniej wrażliwe serca. Pieśni oraz Psalmy to wciąż aktualna skarbnica wiedzy o życiu człowieka. Wybór dzieł dostosowany został do najnowszej podstawy programowej. Zadowoli on każdego, kto zapragnie przypomnieć sobie twórczość wybitnego renesansowego poety. Wydanie w twardej oprawie jest szczególnie estetyczne i trwałe. Życzymy owocnej lektury! [www.greg.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pieśni Psalmy Psałterz Dawidów
Autor:Jan Kochanowski (1530-1584)
Ilustracje:Jacek Siudak
Opracowanie:Karolina Piotrowska Maria Zagnińska Wojciech Rzehak
Redakcja:Karolina Piotrowska Maria Zagnińska
Wydawca:Wydawnictwo Greg (2009-2023)
Serie wydawnicze:Lektura - Greg Lektura opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów
ISBN:978-83-7327-242-2 978-83-7517-216-4 978-83-7517-216-4
Autotagi:druk elementy biograficzne epika historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poezja proza publikacje dydaktyczne szkoły średnie wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo