Pomelo rośnie

Tytuł oryginalny:
Pomelo grandit
Autor:
Ramona Badescu
Ilustracje:
Benjamin Chaud
Tłumacz:
Katarzyna Skalska
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2018-2019)
ISBN:
978-83-7776-168-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Pewnego dnia Pomelo zauważa, że dmuchawiec, pod którym mieszka, zrobił się dziwnie mały. Czy to znaczy, że Pomelo urósł? Hurra! Tylko co to właściwie znaczy rosnąć? Czy trzeba najpierw urosnąć w środku, żeby móc urosnąć na zewnątrz? Czy z każdej strony rośnie się tak samo? Czy jak się urośnie, to można robić wszystko? I czy wszystko się wtedy rozumie? Ale czy czegoś też się nie traci? Te i wiele innych pytań zadaje sobie filozofujący słoń Pomelo w książce, która też bardzo urosła! Zabawny i mądry komentarz do życia (nie tylko słoni!) - dla dzieci i dorosłych. Świetne ilustracje Benjamina Chauda, którego znamy między innymi z książek o Bincie, Lalo i Babo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo