Jak wspierać u dziecka zmysły bliskie?:

poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci w żłobku

Autor:
Anna Mikler-Chwastek
Wydawca:
Difin (2024)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8270-319-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje naukowe

W codziennym funkcjonowaniu wykorzystujemy wszystkie rodzaje zmysłów, najczęściej zupełnie nie będąc tego świadomym, choć to dzięki nim możliwe jest pobieranie wszelkich informacji płynących z otoczenia, a także ze swojego ciała. Możemy rozpoznawać smaki, zapachy, odbierać wrażenia wzrokowe, słuchowe, a także dotykowe. Często zapominamy o tym, że do narządów zmysłowych zaliczamy także czucie głębokie i zmysł równowagi. To one wraz z receptorami dotykowymi stanowią tak zwane zmysły pierwotne, zwane także bliskimi, gdyż ich intensywny rozwój następuje już w okresie płodowym. Są niezbędne do tego, by nowo narodzone dziecko mogło poradzić sobie w zupełnie nowych warunkach. Stopniowo, w miarę rozwoju i dojrzewania układu nerwowego, do pracy dołączają pozostałe zmysły, jednak w pierwszych dwóch latach życia zmysły bazowe pełnią najistotniejszą rolę w procesie uczenia się. W książce Czytelnik odnajdzie nie tylko informacje na temat funkcjonowania zmysłów pierwotnych, ale także sposoby diagnozowania preferencji dotykowych oraz cały pakiet zabaw i sytuacji, które sprzyjają ich stymulacji. Można je wykorzystać zarówno w przypadku dzieci w normie rozwojowej, jak i tych, które borykają się z różnego rodzaju problemami przetwarzania sensorycznego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo