Stowarzyszenie Umarłych Poetów

Tytuł oryginalny:
Dead Poets Society
Autor:
Nancy Horowitz Kleinbaum ...
Tłumacz:
Paweł Laskowicz
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2000-2016)
Świat Książki (2000)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1995)
Historia i Sztuka (1989-1994)
Wydane w seriach:
Salamandra
Seria z Piramidą
Salamandra - Rebis
klub ciekawej książki
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.3 (7 głosów)

Rozpoczyna się rok szkolny w Akademii Weltona, elitarnej szkole średniej o wielkich osiągnięciach i... nader surowej dyscyplinie. W miejsce odchodzącego na emeryturę nauczyciela języka angielskiego, przychodzi nowy, John Keating. Czterem zasadom Akademii, którymi są: Tradycja, Honor, Dyscyplina i Doskonałość przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania młodych ludzi. Obrona własnej indywidualności, wrażliwość na poezję i umiejętność dostrzegania jej wokół siebie, radość życia i korzystanie z tego, co przynosi każdy dzień – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie, „Stowarzyszeniu umarłych poetów”. Co zwycięży: rygorystycznie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? Książka powstała na podstawie scenariusza głośnego filmu w reżyserii Petera Weira, w którym rolę Johna Keatinga grał Robin Williams. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Stowarzyszenie umarłych poetów / Rebis
Autorzy:Nancy Horowitz Kleinbaum Włodzimierz Nowakowski
Tłumacz:Paweł Laskowicz
Scenariusz:Tom Schulman
oraz:Jacek Rozenek
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2000-2016) Świat Książki (2000) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1995) Historia i Sztuka (1989-1994)
Serie wydawnicze:Salamandra Seria z Piramidą Salamandra - Rebis klub ciekawej książki
ISBN:83-7227-781-8 83-85468-15-3 978-83-7120-885-0 978-83-7510-930-6 83-7120-885-0 833-85468-15-3 978-83-7120-855-0 978-83-7120-885-5 978-83-78818-799-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika film i wideo książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania podręczniki podręczniki programowane powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 92 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo