Kwiatki z Kwiateczkowa:

baśń muzyczna

Autorzy:
Janusz Odrowąż (1914-1984)
Zbigniew Rymarz
Aleksandra Koncewicz (1930-2021)
Janusz Odrowąż-Pieniążek (1931-2015)
Kompozytor:
Zbigniew Rymarz
Reżyseria:
Jerzy Złotnicki (1934-2021)
Jerzy Złtnicki
Realizacja:
Andrzej Brzoska
Aranżacja:
Janusz Sent
Redakcja:
Barbara Słyczko-Jarmołowicz
Instytucja sprawcza:
Zespół instrumentalny pod kier. Zbigniewa Rymarza
Wydawcy:
Omedia (2008)
Krajowa Agencja Wydawnicza Tonpress (1985)
Polskie Nagrania Muza
Autotagi:
audiobooki
nagrania muzyczne
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kto by się spodziewał wytwornych, jazzowych kawałków o bratkach i gerberach w baśni muzycznej, a jednak! Świetne poszerzenie wiedzy i horyzontów zarówno muzycznych, jak i... botanicznych.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Janusz Odrowąż (1914-1984) Zbigniew Rymarz Aleksandra Koncewicz (1930-2021) Janusz Odrowąż-Pieniążek (1931-2015)
Kompozytor:Zbigniew Rymarz
Wykonanie:Jerzy Złotnicki (1934-2021) Andrzej Chudy Aleksandra Koncewicz (1930-2021) Jędrzej Kozak Krzysztof Leszczyński Sylwia Noran Alina Świdowska Andrzej Tomecki (1932-2022) Bogdan Zieliński
Reżyseria:Jerzy Złotnicki (1934-2021) Jerzy Złtnicki
Realizacja:Andrzej Brzoska
Aranżacja:Janusz Sent
Redakcja:Barbara Słyczko-Jarmołowicz
Instytucja sprawcza:Zespół instrumentalny pod kier. Zbigniewa Rymarza
Wydawcy:Omedia (2008) Krajowa Agencja Wydawnicza Tonpress (1985) Polskie Nagrania Muza
Autotagi:audiobooki literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo