Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek

Tytuł oryginalny:
Good night stories for rebel girls 2
Inne tytuły:
Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek 2
Autorzy:
Elena Favilli
Francesca Cavallo
Tłumacz:
Ewa Borówka ...
Lektor:
Maja Ostaszewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2017-2020)
Wydawnictwo Sonia Draga
Wydane w seriach:
Kinder Mleczna Kanapka: Przerwa na Wspólne Czytanie
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Debit
ISBN:
978-83-8057-201-0, 978-83-8057-208-9
978-83-8057-240-9, 978-83-8057-285-0
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
druk
elementy biograficzne
książki
MP3
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

100 nowych opowieści na dobranoc, inspirowanych życiem i przygodami niezwykłych kobiet, od Nefretete do Beyonce. Po bestsellerowej części pierwszej, sprzedanej w ponad milionie egzemplarzy, Elena Favilli i Francesca Cavallo stworzyły nowy zbiór historii niezwykłych kobiet, w całości oparty na sugestiach czytelników ze wszystkich stron świata. Wyjątkowy sposób narracji przemienia każdą spisaną tu biografię w bajkę i pobudza ciekawość czytelników tak, by chcieli dowiedzieć się więcej o każdej z bohaterek. Opowieściom towarzyszą portrety, nad którymi pracowało 70 artystek z całego świata. Dodatkowo, książka zawiera ilustrowany glosariusz, dzięki któremu dzieci mogą rozszerzać swoje słownictwo, poznając historie bohaterek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek 2
Autorzy:Elena Favilli Francesca Cavallo
Tłumaczenie:Ewa Borówka Francesca Cavallo
Lektor:Maja Ostaszewska
oraz:Ewa Borówka
Wydawcy:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2017-2020) Wydawnictwo Sonia Draga
Serie wydawnicze:Kinder Mleczna Kanapka: Przerwa na Wspólne Czytanie Audiobook Audiobook - Wydawnictwo Debit
ISBN:978-83-8057-201-0 978-83-8057-208-9 978-83-8057-240-9 978-83-8057-285-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania powieści proza publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo