Czerwień, żółcień, pomarańcz

Tłumacz:
Maria Magdalena Szwarc
Autor:
Patsy Brooks
Wydawca:
Wydawnictwo Elf (2000-2008)
Wydane w seriach:
Nie dla mamy, nie dla taty, lecz dla każdej małolaty
ISBN:
83-89278-02-2, 83-8978-02-2
83-84278-02-2, 978-83-89278-02-2
Autotagi:
druk

Cassie od roku kocha się Matcie, chłopcu, który przyjechał do jej miasta z Nowego Jorku. Matt jest wprawdzie wobec niej uprzejmy i miły, nic jednak nie wskazuje na to, by odzwajemniał jej uzucie. Cassie nieśmiało liczy na to, że pojawienie się w jej szkole przystojnego Argentyńczyka, który ma przez rok mieszkać w jej domu, zmieni sytuację. Może Matt poczuje zazdrość i wreszcie zobaczy w niej dziewczynę, a może ona zmieni obiekt swoich zainteresowań? Jakże musi być rozczarowana, kiedy okazuje się, że, zamiast przystojnego chłopaka, pod jej dachem zamieszka dziewczyna...i to bardzo ładna dziewczyna.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo