Łazik na Księżycu:

o Mieczysławie Bekkerze

Autor:
Grzegorz Chlasta
Ilustracje:
Zofia Różycka
Izabela Kaczmarek-Szurek
Wyd. w latach:
2018 - 2022
ISBN:
9788726128291, 978-83-276-6189-0
978-83-281-4001-1
Autotagi:
biografie
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Mały Miecio uwielbiał obserwować Księżyc. Jego marzenia zaprowadziły go do USA. Tam jako dorosły mężczyzna został jednym z konstruktorów pojazdu zwanego łazikiem, który bada Srebrny Glob. To prawdziwa historia o pasji i spełnianiu marzeń. Los ciągle zaskakuje, dlatego nigdy nie powinniśmy rezygnować ze swoich pragnień! Przepiękne ilustracje Zofii Różyckiej subtelnie łączą skomplikowany świat techniki z barwnymi marzeniami. Tekst o życiu Mieczysława Bekkera napisał Grzegorz Chlasta. "Łazik na Księżycu" należy do wyjątkowej serii "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia."Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa seria książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju. Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski oraz te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z różnych warstw społecznych i wykonują różne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami. Wszyscy różni, lecz równie ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy serii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy. Dzięki temu powstałe historie w bardzo indywidualny sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Grzegorz Chlasta
Ilustracje:Zofia Różycka Izabela Kaczmarek-Szurek
Wydawcy:Harperkids (2022) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2018) HarperCollins Polska
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont fakty. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie z Kotylionem Czytam Sobie. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie Fakty
ISBN:9788726128291 978-83-276-6189-0 978-83-281-4001-1
Autotagi:biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo