Łazik na Księżycu:

o Mieczysławie Bekkerze

Autor:
Grzegorz Chlasta
Ilustracje:
Zofia Różycka
Izabela Kaczmarek-Szurek
Wyd. w latach:
2018 - 2022
ISBN:
9788726128291, 978-83-276-6189-0
978-83-281-4001-1
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Mały Miecio uwielbiał obserwować Księżyc. Jego marzenia zaprowadziły go do USA. Tam jako dorosły mężczyzna został jednym z konstruktorów pojazdu zwanego łazikiem, który bada Srebrny Glob. To prawdziwa historia o pasji i spełnianiu marzeń. Los ciągle zaskakuje, dlatego nigdy nie powinniśmy rezygnować ze swoich pragnień! Przepiękne ilustracje Zofii Różyckiej subtelnie łączą skomplikowany świat techniki z barwnymi marzeniami. Tekst o życiu Mieczysława Bekkera napisał Grzegorz Chlasta. "Łazik na Księżycu" należy do wyjątkowej serii "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia."Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa seria książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju. Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski oraz te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z różnych warstw społecznych i wykonują różne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami. Wszyscy różni, lecz równie ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy serii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy. Dzięki temu powstałe historie w bardzo indywidualny sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Grzegorz Chlasta
Ilustracje:Zofia Różycka Izabela Kaczmarek-Szurek
Wydawcy:Harperkids (2022) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2018) HarperCollins Polska
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont fakty. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie z Kotylionem Czytam Sobie. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie Fakty
ISBN:9788726128291 978-83-276-6189-0 978-83-281-4001-1
Autotagi:biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo