Happy end

Reżyseria:
Michael Haneke
Zdjęcia:
Christian Berger
Montaż:
Monika Willi
Produkcja:
Films du Losagne
Margaret Menegoz
X Filme Creative Pool
Wydawcy:
Warner Home Video (2017)
Gutek Film
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
rodzina
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

"Rundherum die Welt und wir mittendrin, blind." Die Momentaufnahme einer bürgerlichen europäischen Familie. Happy End ist ein satirischer Alptraum des Reichtums im großbürgerlichen Europa: So klar, brilliant und unversöhnlich wie Halogenlicht. Es ist so mitreißend wie eine teuflische Soapopera, eine Dynastie der verlorenen Seelen.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uwielbiam tego typu filmy! Totalnie czuję tę historię! Moja słabość sprawia jednak, że przymykam oczy na jego dłużyzny i pobieżność - ale jestem ich świadoma.
  • Mądry. Smutny. Życiowy. • Prawdziwy obraz rodziny, której relacje rozjeżdżają się i które ponownie trudno złączyć. Różnica pokoleń? Czy może różnica wieku? Czy problem zależy od tego, kogo dotyczy skoro każdy przeżywa je równie mocno? • Bardzo dobry film z genialnym aktorem, starcem znanym z filmu "Miłość".
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Michael Haneke
Zdjęcia:Christian Berger
Montaż:Monika Willi
Produkcja:Films du Losagne Margaret Menegoz X Filme Creative Pool
Aktorzy:Isabelle Huppert Jean-Louis Trintignant (1930-2022) Mathieu Kassovitz Fantine Harduin Franz Rogowski
Wydawcy:Warner Home Video (2017) Gutek Film
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo