Zawód przyszłości:

gdzie szukać, jak zdobyć

Reżyseria:
Paweł Filarski
Lektor:
Dariusz Szymaniak
Scenariusz:
Anna Kessler
Marcin Streszewski
Antoni Labijak
oraz:
Paweł Filarski
Grzegorz Karbowski
Wojciech Ostrowski
Wydawca:
Synergia Wytwórnia Filmów Szkoleniowych Synergia (2012)
Autotagi:
audiobooki
DVD
filmy i seriale
oprogramowanie

Gdzie szukać zawodów przyszłości? Jakie są nowe kierunki kształcenia? Jakie kompetencje pracownika będą niezbędne przyszłości. Lista zawodów przyszłości. Niezależnie od sposobu rozumienia pojęcia "zawód przyszłości" niezbędna jest świadomość czynników wpływających na rynek pracy. Czynniki te decydują, jakie zawody znikną, a które staną się zawodami przyszłości. Tematyka filmu: Co wpływa na fakt, że jedne zawody znikają a inne mają przed sobą przyszłość? Dlaczego powstają nowe zawody? Co to jest zawód przyszłości? Najważniejsze czynniki wpływające na rynek pracy: procesy demograficzne, postęp technologiczny, zmiany stylu życia, globalizacja, prawo podaży i popytu. Gdzie szukać zawodów przyszłości? Czy wyższe wykształcenie da Ci pewność zatrudnienia? Jakie są nowe kierunki kształcenia? Jakie kompetencje pracownika będą niezbędne? Lista zawodów przyszłości. Czas trwania filmu: 30 minut
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo