Lody o smaku przygody

Autor:
Agata Giełczyńska
Ilustracje:
Magdalena Babińska
Wydawca:
Firma Wydawnicza AKSJOMAT Renata Lorenc (2018-2023)
Wydane w seriach:
Opowiadania do nauki czytania
ISBN:
978-83-8106-343-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

Mniam! Lody smakują zawsze i wszędzie! A co dopiero, gdy przyjdzie nam posmakować lodów w starożytnej Grecji lub na dworze Ludwika XIV! Przenosiny w czasie? Dla wujka Janka to żaden problem... Duża, czytelna czcionka i ciekawa historyjka zachęcają do podjęcia pierwszych prób w czytaniu. [wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przeczytaliśmy kilka książek z tej serii i ta jest niestety rozczarowaniem. Poprzez motyw podróży w czasie, mały czytelnik ma poznać zarys historyczny deseru, którym są lody. Nie podobał mi się motyw, w którym sprzedawca z nożem w ręce usiłuje ścigać małych chłopców dlatego, że rozdają przechodniom lody, fatalny efekt daje chęć podania wielu informacji, w wyniku czego zaburzona zostaje dynamika wydarzeń.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo