Thor i Loki:

o tym, jak karły wykuły młot dla Thora

Autor:
Zofia Stanecka
Ilustracje:
Magdalena Kozieł-Nowak
Wyd. w latach:
2018 - 2021
ISBN:
9788726127935, 978-83-276-5834-0
978-83-281-2967-2, 978-83-281-2967
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Thor i Loki są wyjątkowymi braćmi. Pochodzą z Asgardu i są bogami. Thor jest władcą błyskawic, a Loki bokiem ognia. Pierwszy prezentuje ogromne muskuły. Za to ten drugi, choć wątły, jest niezwykle bystry i swoimi intrygami potrafi wywieźć w pole każdego przeciwnika. Jednym nie różnią się od zwykłego rodzeństwa: ciągle się kłócą! Ciekawe jak zakończy się kolejna z braterskich sprzeczek? Skandynawskie mity to źródło bardzo interesujących historii.Książka Zofii Staneckiej to opowieść drugiego poziomu nauki czytania w ramach bestsellerowej serii "Czytam sobie". Młodzi czytelnicy poćwiczą sylabizowanie, a także poznają dłuższe zdania złożone i elementy dialogu. Książka zawiera około 800-900 wyrazów, a dodatkowym ułatwieniem jest specjalnie dobrana duża czcionka."Czytam sobie" to seria stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach. Wspomaga naukę samodzielnego czytania na trzech poziomach zaawansowania. Najlepiej sprawdzi się u dzieci w wieku 5-7 lat. Poziomy różnią się liczbą wyrazów, długością i trudnością zdań:- POZIOM 1: SKŁADAM SŁOWA (150-200 słów w tekście; krótkie, proste zdania; wykorzystuje 23 podstawowe głoski; uczy głoskowania)- POZIOM 2: SKŁADAM ZDANIA (800-900 słów w tekście; dłuższe zdania, także złożone; wprowadza elementy dialogu; wykorzystuje 23 podstawowe głoski oraz "h"; uczy sylabizowania)- POZIOM 3: POŁYKAM STRONY (2500-2800 wyrazów w tekście; dłuższe i wielokrotnie złożone zdania; wykorzystuje wszystkie głoski; zawiera słownik trudnych wyrazów)W tworzenie serii "Czytam sobie" zaangażowano najlepszych polskich autorów i ilustratorów. Efektem pracy jest niegasnąca popularność wśród dzieci i zaufanie wśród rodziców. Przez 5 lat powstało ponad 50 tytułów, z których łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy! "Czytam sobie" to także akcja społeczna, której hasło brzmi: Czytam sobie! Mogę być kim chcę! To zachęta dla najmłodszych do odkrywania świata i swojej życiowej drogi przez czytanie. W akcję włączyli się m.in. Olga Bołądź, Mateusz Kusznierewicz, Wojciech Malajkat, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Julia Chmielnik, Małgorzata Berwid, Marcin Michalak i Justyna Sobolewska.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Seria Czytam sobie jest znana polskim czytelnikom, szczególnie tym młodszym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z literaturą. Książeczki w niej wydawane podzielone są na trzy poziomy w zależności od umiejętności dzieci. Pierwszy to pojedyncze zdania, drugi to nieco bardziej rozbudowany tekst z elementami dialogu, a trzeci to historie około 2500 słów. Każdy poziomów różni się też objętością zarówno pod względem treści, słownictwa, jak i liczby stron. Jedną z historii z drugiego poziomu jest Thor i Loki Zofii Staneckiej. • Historia opowiada o tym, jak Loki postanowił spłatać psikusa bratu i zabrał włosy jego ukochanej. Przyłapany na żarcie musiał odpowiedzieć za swój czyn. Poprosił krasnoludy, by stworzyły perukę dla kobiety, ale nie były sobą, gdyby nie postanowił trochę narozrabiać… • W tym tomie pojawiają się mitologiczni bogowie i herosi. Współczesne dzieci, głównie dzięki filmom, znają zarówno Thora, jak i Lokiego, wiedzą, że jeden jest silny, drugi przebiegły i złośliwy. Tak też przedstawiono ich w tej książce. Jedyne, co może dziwić, ale chyba tylko starszych czytelników, to fakt, że w książce mówi się o zabraniu jednemu z bohaterów głowy. Wydaje się to dość brutalne. • Drugi poziom to tekst składający się z większej liczby słów. Zdania są dłuższe i bardziej złożone, mają też elementy dialogu. Opowieść nadal nie jest jednak za długa, można ją przeczytać bardzo szybko. Na stronach są też specjalnie wyróżnione wyrazy pomagające w ćwiczeniu sylabizowania. • Zaletą książek z tej serii jest wydanie. Ten tom zilustrowała Magda Kozieł-Nowak. Jej obrazki są kolorowe, dynamiczne, ale czasem w tle widać barwne plamy, które zastępują szczegółowe rysunki drugiego planu. Pozycja ma też wklejkę z naklejkami, które związane są z przedstawioną w tomie historią. • Seria Czytam sobie jest jedną z moich ulubionych serii dla dzieci. Uważam, że historie w niej wydawane są ciekawe, mają piękne ilustracje i uczą czegoś nowego. Różnorodność tematyki pozwala na poznanie nowych dziedzin, osób lub po prostu dobrą zabawę. Jeśli wasze dzieci uczą się czytania, koniecznie dajcie im tę serię.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Zofia Stanecka
Ilustracje:Magdalena Kozieł-Nowak
Wydawcy:Haperkids - HarperCollins Polska (2020-2021) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2018)
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie. Poziom 2, Składam Zdania Czytam Sobie mity. Poziom 2, Składam Zdania Czytam Sobie Fakty Czytam Sobie Mity
ISBN:9788726127935 978-83-276-5834-0 978-83-281-2967-2 978-83-281-2967
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo