Rekin Nudojad

Autor:
Rafał Witek
Ilustracje:
Joanna Rusinek
Wyd. w latach:
2018 - 2024
Wydane w seriach:
Czytam Sobie. Poziom 1, Składam Słowa
Czytam Sobie
Edukacyjny Egmont
ISBN:
9788726128055, 978-83-276-7031-1
978-83-281-3319-8, 978-83-276-7031-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0 (5 głosów)

Morskie głębiny kryją w sobie wiele tajemnic. Najlepiej odkrywa się je w towarzystwie najlepszych kolegów! Doskonale wie to wesoły rekin Nudojad, który wraz z krabem mają coraz to nowe pomysły na wspaniałe wyprawy. Ta dwójka nigdy się nie nudzi. Sięgnij po lekturę i wspólnie przeżyjcie niezwykłe przygody! Niezapomniane emocje gwarantowane!Książka Rafała Witka to opowieść z pierwszego poziomu bestsellerowej serii "Czytam sobie", która wspiera naukę samodzielnego czytania. Najmłodsi czytelnicy mogą poćwiczyć głoskowanie oraz czytanie krótkich zdań. Książka zawiera około 150 - 200 wyrazów, co sprawia, że jest ona odpowiednia dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Dodatkowym ułatwieniem jest specjalnie dobrana bardzo duża czcionka."Czytam sobie" to seria stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach. Wspomaga naukę samodzielnego czytania na trzech poziomach zaawansowania. Najlepiej sprawdzi się u dzieci w wieku 5-7 lat. Poziomy różnią się liczbą wyrazów, długością i trudnością zdań:- POZIOM 1: SKŁADAM SŁOWA (150-200 słów w tekście; krótkie, proste zdania; wykorzystuje 23 podstawowe głoski; uczy głoskowania)- POZIOM 2: SKŁADAM ZDANIA (800-900 słów w tekście; dłuższe zdania, także złożone; wprowadza elementy dialogu; wykorzystuje 23 podstawowe głoski oraz "h"; uczy sylabizowania)- POZIOM 3: POŁYKAM STRONY (2500-2800 wyrazów w tekście; dłuższe i wielokrotnie złożone zdania; wykorzystuje wszystkie głoski; zawiera słownik trudnych wyrazów)W tworzenie serii "Czytam sobie" zaangażowano najlepszych polskich autorów i ilustratorów. Efektem pracy jest niegasnąca popularność wśród dzieci i zaufanie wśród rodziców. Przez 5 lat powstało ponad 50 tytułów, z których łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy! "Czytam sobie" to także akcja społeczna, której hasło brzmi: Czytam sobie! Mogę być kim chcę! To zachęta dla najmłodszych do odkrywania świata i swojej życiowej drogi przez czytanie. W akcję włączyli się m.in. Olga Bołądź, Mateusz Kusznierewicz, Wojciech Malajkat, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Julia Chmielnik, Małgorzata Berwid, Marcin Michalak i Justyna Sobolewska.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Seria Czytam sobie jest znana polskim czytelnikom, szczególnie tym młodszym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z literaturą. Książeczki w niej wydawane podzielone są na trzy poziomy w zależności od umiejętności dzieci. Pierwszy to pojedyncze zdania, drugi to nieco bardziej rozbudowany tekst z elementami dialogu, a trzeci to historie około 2500 słów. Każdy poziomów różni się też objętością zarówno pod względem treści, słownictwa i liczby stron. Jedną z historii z pierwszego poziomu jest Rekin Nudojad Rafała Witka. • Historia opowiada o rekinie, który pewnego dnia bardzo się nudzi. Wszyscy jego bliscy mają swoje zajęcia, a on siedzi i umiera z nudów. W końcu postanawia, że wyruszy na wycieczkę do swojego ulubionego miejsca, czyli do wraku statku. Niestety na miejscu wpada w pułapkę i boi się, że nikt go nie znajdzie i nie pomoże. • Tekst jest krótki, na każdej karcie jest tylko kilka słów, które tworzą krótkie zdania. Na stronach są też specjalnie wyróżnione wyrazy pomagające w ćwiczeniu głoskowania. Patrząc na tekst i na te słowa, czasem trudno było mi zrozumieć, dlaczego wybrano właśnie te. Wiele z nich było prostych, a w historii pojawiały się trudniejsze, które zapewne trzeba byłoby dziecko wyjaśnić – w ćwiczeniach był na przykład wrak, a w tekście pojawiało się biadolić, które może być niezrozumiałe dla współczesnych czytelników. • Zaletą książek z tej serii jest wydanie. Ten tom zilustrowała Joanna Rusinek. Jej obrazki są kolorowe, dynamiczne, świetnie oddają podwodny świat. Każda pozycja ma też wklejkę z naklejkami, które związane są z przedstawioną w tomie historią. • Seria Czytam sobie jest jedną z moich ulubionych serii dla dzieci. Uważam, że historie w niej wydawane są ciekawe, mają piękne ilustracje i uczą czegoś nowego. Różnorodność tematyki pozwala na poznanie nowych dziedzin, osób lub po prostu dobrą zabawę. Jeśli wasze dzieci uczą się czytania, koniecznie dajcie im tę serię.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Rafał Witek
Ilustracje:Joanna Rusinek
Wydawcy:Harperkids - HarperCollins Polska (2021-2024) Harperkids (2023) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2018) HarperCollins Polska
Serie wydawnicze:Czytam Sobie. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie Edukacyjny Egmont
ISBN:9788726128055 978-83-276-7031-1 978-83-281-3319-8 978-83-276-7031-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo