Film w edukacji i profilaktyce: Na tropach psychologii w filmie

Inne tytuły:
Film w edukacji i profilaktyce Cz. 1,
Redakcja:
Agnieszka Skorupa
Michał Brol
Patrycja Paczyńska-Jasińska
Wydawca:
Difin (2018)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8085-565-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Nowym Sączu - Katalog księgozbioru
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Film w edukacji i profilaktyce. Na tropach psychologii w filmie / redaktorzy naukowi: Agnieszka Skorupa, Michał Brol, Patrycja Paczyńska-Jasińska. Pierwsza część opisuje propozycje zastosowania filmu w edukacji i profilaktyce. Ponadto przedstawia inte­rdys­cypl­inar­ne spojrzenie na fikcję i rzeczywistość utrwaloną w filmie oraz w jaki sposób poszerzyć spektrum tych działań. Ukazuje odbiór filmu wzbogacony o dodatkowe działania edukacyjne, które mogą być wsparciem w terapii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Konin PBP
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo